Een verrassend mooie dag in de natuur

3 september 2022 - Narbonne Plage, Frankrijk

In de ochtend gaan we naar het natuurpark de la Narbonnaise en Mediterranae. Afgaande op de beschrijvingen gaan we op zoek naar een vuurtoren waar je langs de steile kust kunt wandelen. Het eerste stuk dat we rijden gaat door het prachtige rotsachtige gebied dat La Clape heet. We hebben de action cam op het dak en maken een mooi filmpje. In dit gebied staan zwart geblakerde bomen, de ondergrond is begroeid.  Het zal hier een jaar geleden gebrand hebben. Er zijn veel wijngaarden en we proeven de blauwe druiven, vol van een zoetige smaak. We komen langs het meer van Gruissan waar Andre lekker gaat dronen en mooie opnames maakt van het meer en het dorpje Gruissan aan de overkant. Gruissan ligt tussen de middellandse zee en het meer in. In Gruissan halen we bij de bakker heerlijke broodjes, en pizza's voor vanavond. We rijden verder en komen langs zoutvelden. Er wordt hier uit zeewater zout gewonnen. De vlaktes zijn roze gekleurd. Dit komt door algen (de mirco alg Dunaleila Salina) die  beta caroteen vormt. Een stukje verderop zien we flamingo's in het water staan! We stoppen langs de kant van de weg en zien ze door de verrekijker. Wat zijn het toch een mooie vogels. Met camera en drone proberen we de pracht vast te leggen. Geweldig !! We hebben genoeg gezien en gaan in terug in de koele auto naar ons appartementje. Smiddags heerlijk relaxed op het strand en s'avonds genoten van de pizza's met het mooie uitzicht over de Mediterranae. Het is een dag vol mooie  verrassingen geworden.

1. Mathilde:
    3 september 2022
    Ik heb ook weer ontvangst. Mooie reisverhalen !
  2. Andre&Hennie:
    4 september 2022
    Gezellig dat je meeleest @
  3. Margriet:
    7 september 2022
    Heerlijk weer jullie verhalen te lezen!
  4. Andre&Hennie:
    7 september 2022
    Wat leuk dat jullie meelezen, we zijn bijna bij de wijnproeverij aangekomen.