Weer thuis

11 september 2022 - Almere, Nederland

We pakken voor de laatste keer onze spullen in en vertrekken. De reis gaat soepel door Frankrijk,het is bewolkt en het verkeer is rustig. Bij Brussel stuurt de navigatie ons via lokale wegen en dat schiet niet op. We zijn blij als we het  grensbord van Nederland zien, dat voelt al thuis. De bewolking trekt steeds meer open en aan het eind van de middag kunnen we in de zon ons huis en Puck begroeten.

We kijken terug op een prachtige tour de france van 4500 kilometer en veel afwisseling. Het boek "Frankrijk puur roadtrips" met 40 autotrips heeft ons een hoop leuke routes en informatie aan de hand gedaan. We hebben genoten van de afwisselende natuur, steden ,proeverijen en onderkomens. De Fransen zijn veel leuker dan we dachten en proberen met Engels ons te verstaan. Hoogtepunten waren de kustlijn van Normandie, de invasiestranden, le mont saint Michel, het slapen in de tuin van Andre en Martine, de menhirs in Bretagne, het verblijf bij Lutess en Nante, Bordeaux, de kust en de flamingo's, Montpellier, de kloven in NP Causses, de grot van Aven Armand,en natuurlijk de rondleiding bij de la Jasse met Sophie.