Sydney, Manley beach en het theater bezoek.

14 januari 2020 - Sydney, Australië

Vanmorgen nemen we de ferry naar Manly beach, dat ligt vanuit het centrum gezien aan de overkant van de natuurlijke haven waar Sydney omheen is gebouwd. Deze haven heeft veel inhammen en baaitjes die allemaal bebouwd zijn. De overtocht met de ferry duurt 20 minuutjes en laat ons mooie plaatjes van Sydney zien. We wandelen een deel van een wandelroute, de Manly scenic walkway, die langs de verschillende baaien voert. Ook vandaag treffen we het met het weer, op de bewolking na op de eerste dag in Sydney, is het vaak zonnig en mooi. Hetzelfde geldt voor het openbaar vervoer hier, we hoeven zelden te wachten op de of de ferry. De terugtocht met de ferry is weer een feestje. Ik ga even naar de kapper en wordt door een Japanse dame geholpen. Zij is in Australië gekomen om Engels te leren en woont nu in Sydney omdat haar vriend hier een goede baan kon krijgen. Het liefste zou ze aan de Gold Coast wonen, daar is het klimaat warmer en het is er minder druk. Ze zijn aan het sparen om daar een huis te kunnen kopen. ’s Avonds gaan we naar een theater voorstelling in het Opera House. Onze zaal is de derde en kleinste zaal van het Opera House. Van binnen is het net zo een zaal als we in Nederland kennen met zwarte muren, plafonds en podium en rijen met stoelen. Bryony Kimmings, een engelse theater maakster, weet ons anderhalf uur te boeien met een voorstelling over een moeilijk jaar in haar leven, waarin haar zoontje ernstig ziek is, compleet met een meeslepende impressie van een psychose die ze door heeft gemaakt. Indrukwekkend en boeiend theater. Als we buitenkomen is het donker maar nog aangenaam warm. Als we naar de trein lopen laat Sydney zich nog even van haar mooie kant zien met spiegelingen in het water. We nemen afscheid van een mooie stad.

1. Rita:
    14 januari 2020
    Hallo reizigers,
    Begin de indruk te krijgen dat jullie je een beetje gaan vervelen! 😇
    Groet uit een herfstig NL
  2. Andre&Hennie:
    15 januari 2020
    Vervelen zeker niet, we kunnen er goed aan wennen. Misschien zijn de verhalen uit Australië minder enerverend dan die uit Sri Lanka omdat de cultuur hier westers is, maar daardoor is het prettiger om hier te verblijven.
  3. Peter en Wilma:
    14 januari 2020
    Wat een reis! Het levert ons ook heel wat flash backs op. Prachtige plaatjes en het gaat maar door volgens mij zijn jullie straks een jaar alle foto's en verhalen bezig om het te documenteren. Groet Peter en Wilma
  4. Andre&Hennie:
    Hi Peter en Wilma,
    mede door jullie advies zijn wij van noord naar zuid aan het reizen.... en dat pakt goed uit!
    In het noorden goed weer gehad en in het zuiden zijn de bosbranden onder controle. Net naar de Blue mountains geweest, alleen maar groen gezien. De foto's gaan wij per land doen en tijdens het verwerken gaan wij nogmaals genieten :)
  5. Rita:
    Maakte een grapje! 👍🏻😉
  6. Andre&Hennie:
    16 januari 2020
    Zo heb ik het ook opgevat.