Hervy Bay

30 december 2019 - Hervey Bay, Australië

Onze auto heeft er na vandaag 2200 veilige kilometers op zitten, tot nu toe een genoegen.

Onze tussenstop bij Gladstone zit erop, goed hotelletje....maar wij gaan nu naar een 5 sterren B&B en daar maak ik Hennie warm voor. Tenslotte betekent dat meer ruimte en luxe!

De reis duurt ruim drie uur, de wegen zijn beter naarmate je naar het zuiden gaat. Australië heeft 25 miljoen inwoners waardoor het aanleggen van ruime tweebaans wegen te duur is, zo nu en dan heb je een extra inhaal strook.

Wij stoppen een keer voor een mooi uitzichtpunt bij Lake Monduran (een stuwmeer), waarna wij in een keer naar ons 5 sterren locatie rijden. Wij komen vroeg in de middag bij “Torquay Terrace” aan en worden begroet door een oudere man die naar een net gerookt zwaar shaggie ruikt. Hij heet ons nog net welkom en wij volgen hem twee trappen omhoog naar een deur waarachter de luxe appartementen zich gaan bevinden. Het halletje maakt één bocht en er wordt een deur opengemaakt waarachter een grote kast zit, hier bevind zich één twee persoons bed, één ontbijttafel, één toilet, één douche, één koelkastje en twee stoeltjes. Niet gestapeld! het past nog net naast elkaar. Na onze koffers en rugtasjes naar boven te hebben gesleept is de “kast” vol. Ook krijgen wij van de eigenaar te horen hoe wij morgenochtend ons ontbijt klaar kunnen maken (het is dat de man al meerdere keren getrouwd is geweest.....anders had ik mijn Hennie vaarwel kunnen zeggen!). Hennie vraagt (vol ongeloof) hoe laat het ontbijt geserveerd wordt, waarna het hele riedeltje nog eens herhaald wordt, het formulier waarop staat hoe de eitjes in de eierkoker klaargemaakt moeten worden staat naast het apparaat.  In het boekje wat in de “kast” ligt wordt o.a. beschreven dat als je zeep en shampoo wilt gebruiken dat dat ter beschikking kan worden gesteld (de 5 sterren wordt hier helemaal waar gemaakt! en daar maken wij ook gebruik van). De verrookte man sleept zich omhoog om de luxe producten aan te reiken.

Na van het ontbijttafeltje een kofferdrager te hebben gemaakt en ons enigszins te hebben gesetteld, verlaten wij de B&B om door Hervey Bay te gaan slenteren. Het stadje heeft een geweldig strand en een beetje een verlopen boulevard waar wij van een biertje genieten.

Na terug komst in de B&B zien wij een Remax bord voor het gebouw staan, de B&B staat te koop. Wij vermoeden dat de vrouw des huizes of overleden is of niet meer in staat is om de boel te runnen, want anders kan deze hut nooit een 9,5 (booking.com) hebben gekregen! Wij hebben de eer om dit getal even flink naar beneden te trekken!

Tevens hebben wij online even gecontroleerd hoeveel zuurstof een mens nodig heeft, dit schijnt één kubieke meter per uur te zijn.....wordt dus met het raam open slapen vannacht!

Hennie heeft voor morgen en overmorgen (oud en nieuw) een fantastische trip geregeld. Wij worden gehaald en gebracht om 2 dagen naar Fraser Island te gaan! Hierna hebben wij nog één nachtje in de “kast” gereserveerd.

1. Margriet:
    30 december 2019
    Hoi Hennie en Andree, eindelijk bijgelezen over jullie prachtige reis en nog net op tijd om de beste wensen te geven voor 2020. In eerste instantie waren jullie mails bij de verkeerde dijkstra gekomen Harm Jan, ( er was een punt teveel ) maar nu krijgen we ze. Heerlijk om zo mee te genieten. Ook de achtergrondverhalen over geschiedenis en vogels vind ik super.
  2. Andre&Hennie:
    30 december 2019
    Leuk dat we jullie zo een beetje kunnen meenemen op onze reis en dat jullie onze verhalen met plezier lezen. Alvast de beste wensen voor 2020!
  3. Jeannette:
    30 december 2019
    Torquay, is dat niet van Fawlty Towers? Jullie hebben Basil ontmoet geloof ik. 😂
    Wens jullie vast een mooie jaarwisseling. (Weet even niet of dat bij jullie eerder of later is.)
  4. Andre&Hennie:
    30 december 2019
    Dank je wel. Het jaar wisselt hier 9 uur eerder, dus 2020 wordt extra lang voor ons. Morgen gaan we naar Fraser Island en daar zijn natuurlijke champagnebaden, gaan we lekker bubbelen.
  5. Andre&Hennie:
    30 december 2019
    We wensen jullie ook een mooie jaarwisseling, wees voorzichtig met vuurwerk!
  6. Loes:
    30 december 2019
    Och, ik heb''bijna'' met jullie te doen in de B&B! Hennie kijkt zo beteuterd! Ik hoop dat een bezoek aan Fraser Island en een duik in een ''champagnebad'' àlles weer goed maakt! Ben benieuwd!
  7. Andre&Hennie:
    30 december 2019
    Echt, we waren best teleurgesteld. Morgen ochtend ons zelfgemaakte ontbijtje en dan lekker naar Fraser Island. Wij zijn ook benieuwd. We houden je op de hoogte! Goede jaarwisseling!
  8. Betty Koen Verweij:
    30 december 2019
    Fraser Island, dat scheepswrak zal er oo k nog wel liggen... mooi zand eiland.oudjaar is daar al achter de rug ! Leuk dit alles te volgen. Dan ben ik er weer ee n beetje 🍷🍾en een toost op jullie.
  9. Andre&Hennie:
    1 januari 2020
    Dat wrak ligt er zeker nog, we nemen je gewoon mee hoor. Het is een prachtig eiland.