Reis naar Gladstone

29 december 2019 - Gladstone, Australië

Reis naar Gladstone We vertrekken na een heerlijk ontbijt met zicht op de Whitsunday eilanden en de baai van Airlie Beach voor een reis van 476 km. De eerste uren regent het flink, later klaart het weer op. De wegen zijn goed bereidbaar, er is meestal een rijstrook per rijrichting met af en toe een inhaalstrook. De wegen gaan door de aanliggende dorpen en stadjes en daar moet je de vaart mideren. Langs de weg liggen regelmatig aangereden kangoeroes in klein of groot formaat, het is niet te voorkomen dat er af en toe een botsing tussen kangoeroe en auto plaatsvindt. Aangekomen in Gladstone zien we een industriele, wat troosteloze stad met grote hopen steenkolen die van hier verscheept worden. Het is net of je in de vorige eeuw stapt. In Daintree hebben we begrepen dat de klimaatdiscussie in Australië voor een groot deel beïnvloed wordt door deze industrie, die het land werkgelegenheid en winst oplevert. Ons hotel waar, we na 7 uur reizen aankomen, heeft een fitnessruimte waar we onze spieren en conditie bijwerken. Morgen reizen we verder naar Hervey Beach.

1. Loes:
    29 december 2019
    Wat een rit hebben jullie weer gemaakt...nu zonder hobbels en kuilen?
    Wat een uitzicht weer tijdens jullie ontbijt! Op naar de volgende bezienswaardigheden! Ben benieuwd!
  2. Andre&Hennie:
    29 december 2019
    Vanaf nu gaat ons leven verder zonder hobbels en kuilen :)
    Zo wordt ieder ontbijt een feestje