Bewolkt Sydney

12 januari 2020 - Sydney, Australië

Gelukkig voor de regio regent het vandaag een beetje. We gaan met de trein naar hartje Sydney en zien het Opera House van verschillende kanten. Hoewel we al veel foto’s hebben gezien is het bijzonder om het gebouw nu in het echt te zien. De indrukwekkende architectuur bepaalt de skyline van de haven, de zeilen zijn geler als ik had verwacht. Eromheen veel activiteit van toeristen en de boten in de haven. De stad is druk en tegelijkertijd zijn er veel rustige plekken zoals de botanische tuin, waardoor we naar Macquires Seat lopen, een uitkijkpunt verderop. Na een koffie met pizza gaan we terug naar het hotel. Vandaag is de finale dag van het ATP tennis toernooi in Sydney en we zien Bertens de dames dubbel verliezen in een super-tiebreak. Zo super tenniste ze niet......              In de avond gaan we dineren in de Sydney Tower die 309 meter hoog is. Om de top te bereiken zijn er 1385 traptreden. Gelukkig is er ook een lift die ons in 40 seconden naar boven brengt. Het uitzicht is geweldig., ondanks de bewolking.Je kunt goed zien dat de haven uit verschillende inhammen bestaat. Het eten is ook heerlijk, voor het eerst kangoeroe gegeten en dat smaakt prima, lijkt erg op koeievlees. Van de toetjes hebben we een proeverij gemaakt, ook heerlijk.

1. Jeannette:
    12 januari 2020
    Geweldig Sydney opera house. En nog een voorstelling ook! Hoe was het ?
  2. Andre&Hennie:
    12 januari 2020
    We gaan overmorgen een voorstelling (theater) bekijken, de buitenkant was al indrukwekkend vandaag.
  3. Reinier:
    12 januari 2020
    Hi Hennie&Andre, jullie hebben je eerste grand slam bijgewoond! Welke toppers hebben jullie zien tennissen? Hoop dat jullie ervan genieten!
  4. Andre&Hennie:
    Hi Reinier,
    nog twee weekjes wachten 😜
  5. Loes:
    13 januari 2020
    WOW ... SYDNEY,
    ongelofelijk om dat nu allemaal [in het echt] te zien! te beleven! te proeven!
  6. Andre&Hennie:
    14 januari 2020
    Ja zeker, Sydney is een mooie stad, gebouwd om een natuurlijke haven met allerlei inhammen en baaien