Weer thuis

24 maart 2020 - Almere, Nederland

De reis wordt een dagje langer dan gepland, maar wij mogen gezien de omstandigheden erg blij zijn dat we op een redelijk soepele manier terug konden komen.

De vlucht Los Angeles naar Londen is 1,5 uur vertraagd door een combinatie van slecht weer en een ongebruikelijke landingsbaan. Ook bij vertrek moet de piloot een half uur extra wachten op het akkoord van de vluchtleiding. Helaas heeft dit gevolgen voor de derde vlucht van Londen naar Amsterdam. Nadat het vliegtuig op Heathrow geland is staat buiten iemand met een bordje klaar van onze laatste vlucht, maar wij kunnen niet achter hem aanlopen want onze koffers hebben geen automatische transfer naar het laatste vliegtuig. Omdat ze op de bagageband terecht komen en wij ze opnieuw in moeten klaren en wij dan ook zelf weer door de douane heen moeten gaan, is het tijdsbestek van een half uurtje echt veel te kort om deze eindvlucht te halen. Wel wordt de vlucht doorgeschoven naar de volgende ochtend met een incheck tijd van 06:05 uur en mogen wij de grote koffers alvast inklaren.

Wij kiezen een hotel dicht bij het vliegveld uit en boeken een kamer. Wij gaan in de kou (16 graden, niet normaal !) bij de bus staan die ons naar het hotel gaat brengen en wachten. De bus (nummer 54) heeft een doorlooptijd van 2 per uur. Na een uurtje wachten vragen wij aan een buschauffeur met een ander busnummer waar zijn collega blijft, het antwoord “deze rijdt niet meer, bus 53 doet ook de route van bus 54”. Na nog een uurtje op bus 53 te hebben gewacht en het lichaam de 16 graden van de buiten temperatuur heeft aangenomen besluiten wij om een taxi te nemen die ons in 10 minuten naar het hotel brengt. Het is nu 19:00 uur in Londen geworden, dus na een snelle hap op de kamer duiken wij onder de dekens. De wekker gaat om 04:15 uur lokale tijd en ons lichaam weet niet meer aan welke tijd het zich moet houden, maar gaat wel onder een verfrissende douche staan waarna wij door een taxi terug worden gebracht naar het vliegveld. Het is ontzettend rustig op Heathrow er zijn nog weinig vliegtuigen die de lucht in gaan. De vlucht met British Airways verloopt als gepland en wij landen rond 09:00 uur (weer lokale tijd !) op Schiphol. Onze beide dochters staan achter de douane klaar om ons te verwelkomen en naar huis te brengen (ondanks het samenscholingsverbod !). Een feest om elkaar weer te zien en te omhelzen. Een mooi begin van ons verblijf in Nederland!

We kijken terug op een geweldige reis en zijn blij om veilig terug te zijn in ons eigen land.

Groet en dank voor het volgen !!

1. Willem ter Riet:
    Welkom thuis!
  2. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Dank Willem, zie je hopelijk binnenkort ;)
  3. Peter en Wilma:
    Welkom thuis!
  4. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Dank, wat een onverwacht einde ! Tot gauw ;)
  5. Theo:
    24 maart 2020
    dia avondje dat was toen
    nu alles bijna live kunnen volgen
    weer op almere bodem of nog beter in het eigen bed/nest
  6. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Proberen zo lang mogelijk de dag uit te “zingen” voordat het nest wordt opgezocht. Wij zijn wel bekaf !
  7. Loes:
    Ha Hennie en Andre,
    Wat fijn... dat jullie er weer zijn!!!
    Nu lekker bijkomen van deze geweldige reis met al die bijzondere beziens-waardigheden en belevenissen!
  8. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Wij zijn blij dat we weer in ons Nederlandje zijn, al kost opblijven nu wel moeite;)
  9. Mathilde:
    24 maart 2020
    Wat super dat jullie zo nog terug konden komen.
    Wat je al zei, overal net voor of achter, net als de branden.
    Lekker slapen en alles in NL op je af laten komen.
    Sterkte er mee
  10. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Dank, wij hebben een engeltje op de schouders gehad !
  11. Rita:
    24 maart 2020
    Beste André en Hennie, Dank voor alle boeiende reisverslagen. Deze grauwe winter heb ik van jullie avonturen genoten. Goed om te lezen dat jullie veilig in NL zijn aangekomen. Nu genieten van het samenzijn met jullie dochters! Hartelijke groet, Rita
  12. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Dank Rita, wij hebben er van genoten en zijn blij terug te zijn!
  13. Irma:
    En ook namens mij,
    Welkom thuis 🏠
  14. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Dank, en nu eindelijk bijkomen !
  15. Janny Nooij-Kapinga:
    24 maart 2020
    Wat fijn dat jullie weer thuis zijn! Gewoon gelukt al die vluchten, bijzonder in deze tijd. Nu even echt weer ‘landen’.
  16. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Helemaal mee eens. Blij om thuis te zijn.
  17. Mieke Vogel:
    Ook namens ons welkom
    Thuis. Wat heerlijk dat jullie veilig in jullie eigen huis zijn...
    En wat een einde van jullie
    schitterende reis.
    Nu lekker slapen en genieten van jullie dochters.

Tot gauw
  18. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Niets aan toe te voegen ! Heerlijk !
  19. Arianne:
    24 maart 2020
    Welkom thuis! Bijna alles ligt nu plat; alle tijd om in alle rust na te genieten, samen met Ellen en Annet!
  20. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Mee eens ! Wij liggen ook plat !
  21. Rob en Nicolette:
    24 maart 2020
    Fijn dat het jullie toch gelukt is om ondanks alle problemen weer heelhuids thuis te komen. De temperatuur hier zal dan nog wel even wennen zijn!
    We hebben elke dag genoten van al jullie schitterende reisverhalen. Dat wordt voor ons dus de komende tijd wel even afkicken.
    Wij willen jullie graag weer zien, maar dat gaat voorlopig dus helaas niet lukken. Jullie komen wat dat betreft van vrijheid in redelijke afzondering terecht. Sterkte met die overgang!
    Bedankt nog voor jullie kaart!
  22. Andre&Hennie:
    24 maart 2020
    Wij hebben er van genoten om elke dag een verhaal te schrijven en zijn blij nu weer thuis te zijn. Op naar de foto's, video's en herinneringen. Het is hier inderdaad een heel andere wereld dan toen we vertrokken.
  23. Frans:
    24 maart 2020
    Welkom thuis en bedankt voor jullie reisverslagen. Slaap lekker.
  24. Andre&Hennie:
    25 maart 2020
    Dank je, we proberen het ritme op te pakken. Bedankt voor het volgen.
  25. Hilda:
    24 maart 2020
    Welkom thuis, dat lijkt me ook weer heerlijk 😀. We zien elkaar!
    Hilda&Sjir
  26. Andre&Hennie:
    25 maart 2020
    Het is heerlijk weer thuis te zijn, zeker in deze Corona tijd. Hopelijk zien we elkaar binnenkort, groetjes !
  27. Cornelien:
    24 maart 2020
    Fijn hoor weer thuis! zal wel wennen zijn ...maar vast heerlijk om jullie dochters weer te zien. We zien elkaar hoop ik snel.

hr gr,

Cornelien
  28. Andre&Hennie:
    25 maart 2020
    Dank je, het was heel fijn onze meiden weer te zien en te knuffelen. Ik hoop zeker dat we elkaar binnenkort weer kunnen zien!
  29. Leida:
    24 maart 2020
    Welkom thuis! Fijn dat ik je al gezien en gesproken heb Henny😊 De terugreis ging niet over rozen maar gelet op de omstandigheden toch nog voorspoedig. Blij dat jullie weer thuis zijn met een fantastische rugzak vol prachtige herinneringen ... onvergetelijk!🤗
  30. Andre&Hennie:
    25 maart 2020
    Een rugzak vol herinneringen, we gaan ze allemaal een plekje geven in de komende tijd. Blij om weer thuis te zijn, reizen is geweldig, thuiskomen ook.
  31. Jan en Ditzy van Beusichem:
    24 maart 2020
    Welkom thuis! Wat fijn dat jullie weer veilig in Nederland terug zijn. Ook wij zullen jullie reisverhalen missen. Was altijd leuk om te lezen. Ook leuk om tussen de regels door te lezen wie het geschreven had......
    Nu rustig bijkomen van al jullie ervaringen.
  32. Andre&Hennie:
    25 maart 2020
    Dank jullie, we vinden het leuk dat jullie ons gevolgd hebben, en ja onze schrijfstijl is anders, dat zullen jullie gemerkt hebben. Langzaamaan wennen we aan het ritme hier en aan de beperkingen. Groetjes !
  33. Margriet:
    24 maart 2020
    Ha Hennie en Andre, jullie reis is afgesloten in "style"! Wat een levenservaring!!
    We zijn erg benieuwd naar jullie "live" verhalen en wat zullen dat veel zijn.
    Lekker bijkomen, we spreken elkaar weer.
  34. Andre&Hennie:
    25 maart 2020
    Het was een reis waar we vaak langs vervelende ge eurtdnissen zijn geglipt, tot het einde aan toe. Nu tijd om tot rust te komen en het ritme op te pakken, bedankt voor het volgen en tot ziens!