Een hele lange dag

23 maart 2020 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We ontwaken in Fiji en houden ons in de ochtend bezig met het inpakken van onze spullen, doen aan het eind van de ochtend nog een powernap en gaan op stap. We zijn de laatste gasten die het hotel verlaten, het gaat hierna dicht voor onbepaalde tijd. Dat is triest voor de medewerkers, zij krijgen een week doorbetaald en dan is het over. Ze zeggen ”we moeten het accepteren” en dat moeten ze helaas ook. Het relativeert onze zorgen. We rijden in ruim twee uur naar het vliegveld. Onze terugreis is in drie stappen gepand, van Nadi naar Los Angeles, dan naar Londen en dan naar Schiphol. Het pakketje vluchten wordt door verschillende vliegtuigmaatschappijen gedaan maar het pakket hebben we bij Trip Air geboekt. Onze eerste vlucht is de laatste die de komende zes weken van Fiji Airport vertrekt, in verband met Corona. Bij de incheckbalie blijkt dat de tweede vlucht gecanceled is. Hierover hadden we geen bericht gehad. Zonder vervolgvlucht kunnen we hier niet weg. Het lukt gelukkig om online, met mobiele telefoon en ipad, na één uur zweten en met de nodige stress een tweede vlucht te boeken. De derde vlucht staat nog wel geboekt. We zijn blij als we een aantal uur later in het vliegtuig kunnen stappen. Inmiddels is het elf uur in de avond. Het vliegtuig is helemaal vol. We zijn blij als we tien uur later, om iets over twaalf in de middag aankomen in Los Angeles. We zijn een stap dichter bij huis. We hebben een wachttijd van ruim acht uur en we kunnen die gelukkig overbruggen in een hotel bij het vliegveld. Wat is een bed en douche dan heerlijk ! Om half acht ‘s avonds gaan we terug naar het vliegveld voor de tweede vlucht. Dit vliegtuig is niet vol en er zijn nog twee plaatsen bij de nooduitgang vrij, dus Andre kan met gestrekte benen de komende dertien uur doorbrengen. Wat heeft 22 maart een hoop uren.

1. Cornelien:
    23 maart 2020
    Heftig hoor , gelukkig nog net gelukt....Geniet nog wrl even want hier hebben de dsgen minder uurtjes.....😬
    Het is een reis met hindernissen geworden, nu in london, hopelijk morgen ochtend thuis.
  3. Willem ter Riet:
    23 maart 2020
    Wat een geluk dat jullie nog terug kunnen.. je hoort dat erg veel op slot zit.. veilige en goede reis!
    Zeker, net die het oog van de maand gegaan. Zes weken Fiji was niet aantrekkelijk.
  5. Loes:
    Een heeeeeeeeeeeele geruststelling! x
    Ja, morgen zijn we weer terug 😊
  7. Ed:
    23 maart 2020
    Veel vluchten uit LA staan als gecanceld op de site van Heathrow. Wist pas vanochtend van de BA268 en die hangt nu boven South Dakota. Dikke mazzel
    Zitten wij in🤗
  9. Arianne:
    23 maart 2020
    Phiew, wat spannend...goede vluchten!
    Zeker spannend, wat een gedoe om thuis te komen, morgenochtend laatste stapje van London naar huis.
  11. Leida:
    23 maart 2020
    Valt mij alleszins mee dat de eerste 2 vluchten -ondanks de nodige stress- gelukt zijn. Vanuit Londen moet het laatste stukje ook lukken. Goede reis!
    Vinden wij ook, we zijn blij als we morgenochtend zijn.
  13. Peter en Wilma:
    23 maart 2020
    Wat zullen jullie blij zijn als thuis bent in Almere. We spreken elkaar weer snel.
    Goede reis
    23 maart 2020
    Dat zullen we zeker zijn, we zijn aangekomen in London, morgenochtend gaan we naar huis. Heerlijk. Tot binnenkort
  15. Hilda:
    Gelukkig hebben jullie de langste deel van de reis gehad. Welkom terug!
    Hilda
    23 maart 2020
    Morgenochtend het laatste stukje 03:30 uur opstaan om weer terug naar Heathrow te gaan...
  17. Mieke Vogel:
    Wauw...wat een stress en spanning.
    Gelukkig al een stuk dichter bij huis...
    Jullie zullen vast lekker 💤 nu.
    Hoop dat de rest van de reis voorspoedig gaat.
    23 maart 2020
    Vlucht naar Amsterdam gemist helaas. Omgeboekt naar morgenochtend. 3:30 uur opstaan 🤮