Schiereiland Otago

4 februari 2020 - Chaslands, Nieuw-Zeeland

Wij vertrekken uit onze kleine kamer in de homestead te Dunedin om het schiereiland Otago te verkennen. Het “Royal Albatross Centre” ligt in het uiterste puntje en heeft een fantastisch uitzicht over de kliffen en oceaan. Wij zien zuidelijke koningsalbatrossen en hun jong, maar deze zijn veruit in de minderheid bij de duizenden meeuwen die alle auto’s en de omgeving onder schijten.

Het is vandaag een regenachtige dag met een temperatuur rond de 11 graden. Dit zijn wij niet meer gewend, maar gelukkig hebben wij de “Amsterdamse Bos” poncho’s meegenomen (een schenking van een oom, woonachtig in een stadsvilla).

Na de albatrossen te hebben bezocht rijden wij naar het bekendste kasteel van Nieuw Zeeland, Larnach Castle. Daar aangekomen gaat de regen flink te keer en zijn de tuinen in een zware mist gehuld, waardoor wij besluiten door te rijden. Op de route naar de eindbestemming zien wij een bord “Parakauni Falls”, een waterval waar wij naar toe rijden en lopen. In tegenstelling tot de afgelopen 7 weken is het hier in zuid Nieuw Zeeland erg nat, dus stort het water met een enorme hoeveelheid (en geluid) naar beneden.

De auto is dorstig, bij het tankstation eten en drinken wij wat en zien in de lokale krant een bericht dat toeristen gestrand bij Milford Sound. De weg hier naar toe is geblokkeerd en afgesloten.Hier gaan wij komend weekend naar toe, dus even afwachten of het probleem verholpen is of dat er een andere route mogelijk is.

Aangekomen in het volgende verblijf, blijkt het een klein hutje te zijn op een camping waar een slaapkamertje in zit. Douchen en overig sanitair is aanwezig bij de campinggasten. booking.com is met z’n foto’s toch niet altijd even duidelijk......

1. Mathilde:
    4 februari 2020
    Toch nog even “ afzien” voor jullie. Komt goed.
    Fijne ontdekkingsreis verder 😊
  2. Andre&Hennie:
    4 februari 2020
    Het kan niet elke dag mooi mooi weer zijn, ondanks de regen en bewolking toch geweldig mooi uitzicht over de baai gezien. Vannacht wel koud gehad maar nu schijnt de zon weer.