Op naar Pasikuda

30 november 2019 - Pasikuda, Sri Lanka

Vandaag gaan wij ruim vier uur (214km) in de auto doormaken.

Van Anuradhapura naar Trincomalee, hier reden wij naar Fort Fredrick (is meer een muur en een poort). Achter het “Fort” ligt een van de mooiere Hindoe tempels (Thiru Koneswaram Kovil, een heiligdom van Shiva) van Sri Lanka. Wij vonden het een hoog poppenkast gehalte hebben, maar toch een “must” om gezien te hebben!. Binnen in de tempel (een relatief kleine ruimte), waren monniken met een ceremonie bezig. Hier ging Hennie een foto aan wijden, maar voordat ze op de knop kon drukken hoorde wij in koor een harde “NO” en werd ze bijna besprongen door een in haar nabijheid staande monnik. Het bleek dat je binnen in de poppenkast niet mocht filmen en foto’s mocht maken. Na duidelijk te hebben gemaakt dat nog niet op de knop was gedrukt, mochten wij het rondje afmaken.

Trincomalee ligt aan de Golf van Bengalen, vanwege de hoge ligging van de tempel hebben wij hier een fantastisch uitzicht over en besluiten om bij een lokaal tentje een fruitcoctail te nuttigen .

En dan naar Pasikuda alwaar ons derde hotel (The Calm Resort & Spa) aan de zee ligt.

Tijdens de rit komen wij diverse loslopende koeien, geiten en honden tegen. Maar met het juiste stuur gedrag van onze chauffeur (en tegenwoordig ook vriend) Prasad, zijn ze allemaal ontweken!

In het hotel aangekomen worden met een bloemslinger verwelkomt en direct gevraagd of een, door ons te betalen, welkomst massage gewenst is. Na dit aantrekkelijke aanbod te hebben afgeslagen zijn wij onze fantastische kamer gaan inspecteren, omdat er nog twee gasten zijn hebben wij een van de mooiere kamers gekregen.

1. Willem ter Riet:
    30 november 2019
    Wat ziet het er allemaal mooi en leuk uit!
    Wat een indrukken en dat al na een paar dagen. Wij genieten ervan mee te kunnen lezen.
  2. Andre&Hennie:
    1 december 2019
    Leuk om jullie mee te nemen Willem en Xandra. Wij genieten er met volle teugen van. Via onze locale chauffeur, waarmee wij een aparte band hebben gekregen, krijgen wij een (zeer eenzijdig) beeld van de verhoudingen tussen de bevolkingsgroepen.
  3. Loes:
    3 december 2019
    Ik vond je de quilt toch sexyer staan André!
    Maar wat een schitterende foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  4. Andre&Hennie:
    4 december 2019
    Hoi Loes,
    dank je ;) maar ik hou het liever bij een korte broek..

P.s. Als je in de reislogger voor “route” kiest, kan je op de wereldkaart klikken en inzoomen.
    Als je dat doet op de plekken waar wij al geweest zijn zie je “sterretjes” waarop je weer kan klikken. Dan zie je van die locatie het verhaal, video en foto’s