Bramston beach, Babinda Boulders en wat vogels.

23 december 2019 - Babinda, Australië

We halen een lekker broodje bij de bakker voor ons ontbijt en gaan eerst naar Bramston Beach, een zandstrandje waar krokodillen en stingers (dodelijke kwallen) voorkomen dus geen zwemlocatie. Wel een mooi gezicht. We zien een aantal steltlopers: de bonte scholekster,de Australische griel of Bush stone-curlew, en wat later bij de rietsuiker velden twee witbuik zeearenden. Daarna door naar de Boulders, daar liggen granietblokken in de Babinda Creek. In de natuurlijke rostpoelen kun je zwemmen. Het is een magisch gevoel,om in het water tussen de tropische begroeiing en de rotsblokken te zwemmen. Het is inmiddels 31 graden dus een beetje afkoeling is welkom. Er is een mooi verhaal over het ontstaan van de granietblokken in de rivier. Een meisje stort zich vanwege een liefde die niet beantwoord kan worden (verschillende stammen) in de kolkende rivier wat een enorme knal  veroorzaakte en daardoor ontstonden de granietblokken.  Aan het eind van de middag zoeken we opnieuw de Boulders op om van het mooie uitzicht te genieten en zwemmmend af te koelen. Met een pizza en een pinot noir in de tuin sluiten we de dag af. We praten nog even na met de tijdelijke beheerders van dit pand over Australische gewoontes. Tweede kerstdag is hier boxing day, een superuitverkoop waar iedereen elkaar verdringt voor de beste koopjes. Ook weer leuk om te horen.