Van Hastings Point naar Hastings River

10 januari 2020 - Port Macquarie, Australië

We rijden vandaag naar Port Macquire, onze tussenstop tussen Advancetown en Sydney. De reis is 475 kilometer en duurt 6 uur. Omdat we van Queensland naar New South Wales gaan komt er een uur bij, dit komt door het tijdsverschil tussen de twee staten. Onderweg komen we langs Hastings Point, een kustplaats met een mooi uitzicht over rotsen, oceaan en strand. Hier groeien schroefpalmen die wij in Nederland in een pot voor het raam zetten. We zien een Australische boskalkoen bezig haar nest te bouwen. We rijden na 6 uur, via Hastings River, Port Macquire binnen. We gaan eerst even langs bij het Koala Hospital. Hier worden zieke en verwondde koala ’s verzorgd en zo mogelijk teruggezet in de natuur. Een deel is recent uit de branden gered, een deel is aangedaan door de oogziekte chlamydia die hen teistert,en er is er 1 die door een golfbal is geraakt en nog maar een oog over heeft. De koala’s zitten slapend in de bomen, degene die brand hebben meegemaakt zitten heel hoog in de bomen, ze zijn bang. We gaan door naar ons verblijf voor vannacht, een sta caravan uit de vorige eeuw.