Wilpattu National park

28 november 2019 - Anuradhapura, Sri Lanka

Tijdens ons ontbijt waren vissers (een man of 20) bezig om vanaf het strand een groot net binnen te trekken, heel leuk om dit van zeven hoog waar te nemen. De vangst viel, wat ons betreft, een beetje tegen.

Op naar Wilpattu National Park, met zijn 1085km2 het grootste NP van Sri Lanka gelegen in het noord westen. Na ruim drie uur rijden langs binnen weggetjes, waar je het dagelijks leven aan je voorbij ziet trekken, kwamen wij aan voor de jeep safari door het National Park.

Het werd een tocht van 4 uur, waarbij Prasad (onze chauffeur) naast de chauffeur van de jeep ging zitten en af en toe de naam van een dier in een boekje op ging zoeken.

Aan dieren hebben wij waargenomen o.a. herten, buffels, visarend, Indische slangenarend, leguanen, Indische ichneumon (mangoest), een liggende jachtluipaard, Indische nimmerzat (ooievaar), Indische paradijs monarch, Indische kievit, Ceylon kroon aapjes, een paartje jakhalzen en een Indische olifant (op een km afstand). O ja, de Sri Lankezen hebben de keuze gemaakt om een kip (de Ceylonhoen) de nationale vogel te laten zijn, mooi beestje!

Heel indrukwekkend om dit al schuddend bovenaf een jeep mee te maken (onze heupen zijn weer soepel!).