Een volle dag in Cairns

16 december 2019 - Cairns, Australië

Eerste hele dag in Australië wordt een beetje een “koffer dag”. Bij aankomst in Sri Lanka bleek een van de vier wieltje de eindbestemming niet te hebben gehaald. Na het ontbijt zocht Google Maps  voor ons de dichtstbijzijnde winkel op die koffers verkoopt. Hier aangekomen vertelde de dame dat wij naar een speciaal zaakje moesten gaan en gaf ons het adres. Gelukkig hadden wij foto’s van de koffer gemaakt en de afmetingen van het wieltje opgenomen, maar bij het speciaal zaakje commandeerde de vrouw direct “koffer meenemen!”. Heen en weer gereden, met een nu lege koffer, bleek dat ze helemaal geen voorraad hebben en gezien de kerstvakantie wij volgend jaar terug mochten komen. Omdat wurgen in Australië verboden is, zijn wij met een glimlach vertrokken. Op naar de plaatselijke Gamma waar wij een “lookalike” vonden. De koffer doet het weer!

Het hotel heeft twee heerlijke zwembaden, waarin wij onze (decatlon) snorkel maskers hebben uitgeprobeerd. (Het zwembad heeft hier zout water en is een graad of 25)

Voor iemand die lenzen draagt en niet de hele tijd door zijn mond in en uit wil ademen, is zo een masker die het gehele gezicht bedekt erg prettig. Great Barrier Reef, wij komen eraan!

Vanavond halen wij bij woolworths (Australische AH) plastic bestek, een aardappelsalade en groente salade. Alcoholische drank moet apart bij een liquorstore gekocht worden, een bruine zak om een fles of blikje heen hoeft volgens de verkoper niet meer “that was years ago”, dus open en bloot de fles merlot mee!

Terug lopend naar het hotel zijn de bomen/palmen zwaar van het aantal vogels in de top. Kaketoes, aalscholvers, strohalsibissen en de witte Australische ibissen zoeken allemaal een plekje voor de nacht. Ook vliegen overdag gele kolibrietjes bij het zwembad en zien wij ze nectar opzuigen.

Wij genieten van ons avondeten met uitzicht over het zwembad waar ze (alweer) wat Chinezen in hebben laten vallen. Er zijn er 1,3 miljard van en ze zijn zich aardig over de wereld aan het verspreiden.

Ook vliegen er “flying foxes” (een van de grootste vleermuis soorten) over, iets waar dit gebied bekend om staat.

In de avond zijn wij naar de marlinmarina van Cairns gereden, parkeren geen probleem. Ondanks de vakantie van de Australiërs is het rustig in de binnenstad. De grote catamarans (kunnen honderden mensen op) liggen klaar om morgen weer uit te varen.

Brede boulevards waar je in de avond, met 30 graden, heerlijk rond kan lopen langs restaurantjes waar gezellige muziek vandaan komt.

1. Theo:
    16 december 2019
    welkom "down under" met prima temperatuur
    Merlot zonder bruine verpakking Hoera het vervolg feest is begonnen !
    Veel plezier
  2. Andre&Hennie:
    16 december 2019
    Wij zijn er klaar voor :)
  3. Ed:
    17 december 2019
    Yep dat is het wel
  4. Andre&Hennie:
    20 december 2019
    Wat is dat wel? Ik kan niet zien waarop je reageert Ed