Fiji

15 maart 2020 - Pacific Harbour, Fiji

Om zes uur gaat de wekker (even wennen voor de toeristen!), snel onder de douche en de koffers vullen en wegen (max. 23 kg). Onderweg naar het vliegveld gaat de auto voor een verplichte “af tank” beurt en wordt hij afgeleverd op “domestic” (wij kwamen vanaf Christchurch!). Wij lopen naar “international” alwaar wij nog moeten inchecken, vanwege het Corona virus was het niet mogelijk om dit online te doen. De vlucht met New Zealand air verloopt soepel, in drie uur landen wij op Nadi AirPort waar je in de rij mag staan voor een koorts test. Tevens moeten twee formulieren ingevuld worden, een “normale” wat er in je bagage zit, wie je bent en waar je gaat verblijven. De ander of je in China bent geweest, of je hoest, koorts hebt of vaak moet niezen. Na ruim een uur gaat de opgehaalde bagage nog een keer door de scanner en mag Hennie haar meegenomen Nieuw Zeelandse ham inleveren. Op naar de huur auto (Toyota yaris maar dan een E versie, met een grote kofferbak), waar onze XXL koffers makkelijk in passen. De autorit naar het hotel duurt 2,5 uur en wij zijn toch wel enigszins verbaasd dat het land ons heel veel op Sri Lanka doet lijken. De heuvels en begroeiing, de schamele huisjes langs de kant van de weg, zelfs de loslopende honden zijn van het type “Sri Lanka”. De beste wegen zijn geasfalteerd maar altijd nog met de nodige gaten en enkelbaans, de maximum snelheid in dit land is dan ook 80 km per uur.

Bij het hotel aangekomen worden wij vriendelijk ingecheckt en de koffers omhoog gebracht, wij krijgen een upgrade van tuinzicht naar oceaanzicht. Een prima kamer waar je helaas niet meer door de ramen kan kijken (zijn na de bouw niet meer gedaan!) en Hennie krachttoeren uithaalt om de schuifdeur naar het balkon open te krijgen (liep ooit soepel!). De fotograaf heeft voor hun website de mooiste dag van het jaar uitgekozen en op z’n buik gelegen om een prachtige foto te maken van het net te kleine zwembad. Het is hier heerlijk, maar een resort met net iets te veel pretenties dus. Op naar de bar voor een biertje (helaas alleen op fles!) en een wandelingetje binnen het resort. Morgen gaan wij op zoek naar de “bounty” stranden ;)

1. Cornelien:
    15 maart 2020
    nu helemaal jaloers...wij zitten grotendeels binnen😪
  2. Andre&Hennie:
    15 maart 2020
    Het is erg in Nederland he. Wat een impact een virus kan hebben is toch onvoorstelbaar.
  3. Brenda:
    15 maart 2020
    jeetje de laatste week van de 4 maanden. Geniet ervan. Lekker aan het strand en terug denken aan wat jullie hebben gedaan de afgelopen maanden.
  4. Andre&Hennie:
    15 maart 2020
    Dank! Of het de laatste week gaat worden hangt af van het Corona virus, maar wij gaan er voorlopig wel vanuit 👍
  5. Jeannette:
    15 maart 2020
    Fijn dat de reis gelukt is en dat jullie goed door de tests heengekomen zijn. Veel plezier nog.
  6. Andre&Hennie:
    Dank. Wij houden het hier wel uit 🤗
    Tot over een week (hopelijk)
  7. Leida:
    15 maart 2020
    Goed te lezen dat het jullie gelukt is de reis volgens planning voort te zetten naar Fiji. Geniet!😘😘
  8. Andre&Hennie:
    15 maart 2020
    Dank! En heb weer zin in een groepswandeling (onder de 100 personen dan😂)
  9. Peter en Wilma:
    Hoi Henny en Andre.
    Wat een reis en nu de laatste etappe. Straks naar huis naar een heel bijzondere wereld.
    Nederland en een fors deel van de wereld in een soort noodtoestand.
    Geniet nog maar van die laatste week.

Goede reis. Hoop dat we elkaar gauw kunnen zien, maar het is nog wel even spannend wanneer dat weer zou kunnen.
  10. Andre&Hennie:
    Hoi Peter en Wilma,
    Wij genieten er nogsteeds van!
    Wij volgen de ellende op de voet! Hebben jullie nog genoeg toiletpapier?😜
    Tot gauw 👍