Aroha Island (2)

25 februari 2020 - Kerikeri, Nieuw-Zeeland

Onder een prachtige sterrenhemel heebben we gisteravond met onze rode lampjes een wandeling over het eilandje gemaakt, we hebben wat gescharrel gehoord en een paar andere gekkies met rode lampjes gezien, maar geen kiwi vogel. Overdag doen we dezelfde wandeling en zien de tui, een vogel die alleen in nieuw zeeland voorkomt. Hij oogt zwart met een wit befje, het zwarte is in bepaald licht blauw groen en bruin. Hij zingt heel melodieus en maakt daarnaast nog een ander geluid, dat lijkt op klokken. We hebben ook de kiwi vrucht van dichterbij bekeken. De slingerende takken worden in een priamide opgebonden totdat ze vrucht gaan dragen, dan worden ze horizontaal opgebonden om makkelijker te kunnen oogsten. Deze groeiwijze wordt hier sinds een jaar of 5 geprobeerd, daarvoor werden de takken op de grond gelaten. De medewerker die ik sprak was niet daverend enthousiast over de nieuwe techniek. De rest van de dag hebben we een boottochtje voor morgen geregeld en genoten van het huisje en de directe serene omgeving. De afgelopen weken op het zuidereiland zijn intensief geweest en hier hebben we een rustiger schema. Samen met het warme weer geeft dat meer een vakantiegevoel.

1. Mathilde:
    25 februari 2020
    Grappig. Ik vroeg me net af of jullie niet eens behoefte hebben aan een tijdje op een plek. Eens even niet inpakken en reizen , maar even niets hoeven. En voila, een schattig huisje op een pracht plek.
    Geniet ervan.
  2. Andre&Hennie:
    25 februari 2020
    Dat heb je goed aangevoeld en dit is echt een heel mooi plekje om te relaxen, Reizen is geweldig maar we kregen ook een verzadiging gevoel van alles bij elkaar. We gaan verder met nieuwe zin.
  3. Jan en Ditzy van Beusichem:
    25 februari 2020
    Vergeet niet te genieten van dat vakantiegevoel. We blijven jullie volgen op deze mooie reis. Groet Jan en Ditzy.
  4. Andre&Hennie:
    25 februari 2020
    Het vakantie gevoel is weer behoorlijk terug. We gaan nieuwe herinneringen maken en delen die graag met juliie.