Nelson

16 februari 2020 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Na uitgeslapen te hebben plannen wij de komende dagen, het Abel Tasman National Park komt er aan, hier gaan wij twee dagen verblijven.

Vandaag is een bewolkte dag in Nelson, maar in Fox Glacier (waar wij twee dagen geleden waren) komt het met bakken naar beneden (52mm). Tussen de spetjes door is het hier meestal droog en kunnen wij de aanbieding van Ron en Hillary om de mountainbikes te gebruiken niet laten liggen. Het is hier wel verplicht om een fietshelm te dragen, dus dat doen wij dan ook maar. Ze hebben in Nelson mooie fiets/wandelpaden aangelegd, wij volgen er een langs de baai die naar Rabbit Island leidt. De baai is enorm en maak onderdeel uit van de Tasmanbaai die weer in de Cook Strait (tussen het noorder en het zuider eiland) loopt. Als wij er fietsen is het eb, dus zien wij grote drooggevallen vlaktes waar vele wadvogels gebruik van maken. Het uitzicht is bijna hetzelfde als tijdens het wadlopen wat wij verleden jaar met vrienden gedaan hebben. Het slik is over grote delen groen van de micro-organismen die hier hun thuis hebben gevonden.

Na een uurtje gaat het toch motregenen waardoor wij besluiten terug te fietsen naar het fijne appartement.

Voor het eerst in tijden hebben wij weer gekookt, genieten!

1. Hilda:
    16 februari 2020
    Fietsen, wadden, het klinkt wel eventjes als Nederland☺️
  2. Andre&Hennie:
    16 februari 2020
    Jazeker, het is direct langs de kust ook altijd vlak😜