Aroha Island

24 februari 2020 - Kerikeri, Nieuw-Zeeland

Onze eerste trip op het Noorder eiland gaat naar het noorden. TomTom heeft de opdracht gekregen tolwegen te vermijden, de toeristische route wordt ingeslagen. Tijdens de rit valt direct op dat de heuvels vriendelijker zijn, veel minder hoog en ruig dan op het Zuidereiland, dit is een ander land !

De “tripple shot” cappuccino wordt, tijdens de rij pauze, voor het eerst bereid door een Maori dame met een tatoeage op haar kin.

Hier op het Noordereiland wonen de meeste mensen (3,5 miljoen) en ook zeker de meeste Maori, vanwege de begaanbaarheid en temperatuur is het hier het prettigst wonen. In 1987 is het Maori de tweede taal geworden en hier wordt dus ook les in gegeven, 15% van de bevolking is Maori. Zij behoren vaak tot een lagere sociaal economische status wat helaas ook alcohol en drugsgebruik met zich meebrengt. Het gebruik van de drug P, meth, leidt hier tot problemen.

Wij hebben een huisje geboekt op het schiereiland Aroha dicht bij het plaatsje Kerikeri. De kust verloopt hier heel grillig en heeft vele zogenaamde “inlet’s”, inhammen van de zee of oceaan. Aroha is 400 bij 200 meter groot en er wonen een paar kiwi vogels, waar in en na de schemering door de toeristen op “gejaagd” wordt, want na zonsondergang is het beestje actief. We krijgen een rode folie om over onze zaklamp heen te doen, want de kiwi schrikt van wit licht. Helaas is dus de kans groter dat wij vanavond veel toeristen gaan tegenkomen, over elkaars schouder heen kijken dan maar.......

1. Reinier:
    24 februari 2020
    Wat een toeval! Mijn neef en zijn gezin wonen in Keri Keri!
  2. Andre&Hennie:
    24 februari 2020
    Toeval? Wij komen overal!
    Geen straf om hier te mogen wonen. Prachtige omgeving!
  3. Margriet:
    24 februari 2020
    Aroha is 400 bij 200 meter? Bedoel je niet kilo meter? We genieten van jullie verhalen!
  4. Andre&Hennie:
    24 februari 2020
    Nee, het is een heel klein schiereilandje. Wij wonen hier midden in het groen en doen na het eten een "rondje eiland"🤗
  5. Frans van Groeningen:
    24 februari 2020
    Mochten jullie Gijs Veling tegenkomen in die omgeving willen jullie dan de groeten doen.
    Hij en zijn vrouw doen iets bij The Organics Networker dacht ik. Gij, zijn broer en ik zouden destijds samen emigreren maar ik kwam Carla tegen en ben hier gebleven. Zij zijn gegaan. Goede eis verder!
  6. Andre&Hennie:
    24 februari 2020
    Zodra wij iemand die op een Gijs lijkt zien klampen wij hem aan. Ik ga nog wel even op Google om naar Organics Network te zoeken!
    Wat vrouwen ook met een man doen hè, kost je een hele wereldreis!
  7. Frans:
    25 februari 2020