Apollo Bay

28 januari 2020 - Apollo Bay, Australië

Vandaag reizen we via het oostelijke deel van de Great Ocean Road naar Apollo Bay, een stadje aan de zuidkust van Australië. Voorheen een vissersdorp, nu een stadje dat leeft van het toerisme. Veel gastenverblijven, eettentjes en winkeltjes aan een mooie baai. Het is wat warmer dan de afgelopen dagen en we maken een heerlijke wandeling langs de baai. We zijn zo verwend met mooie uitzichtten in de afgelopen dagen dat deze baai bijna gewoontjes aandoet. Intussen volgen we de tenniswedstrijden van de Australian Open met interesse. De drie grote heren zijn nog in de race en bij de dames is Barty doorgedrongen tot de halve finale. Wie-o-wie zullen wij te zien krijgen over een paar dagen. Inmiddels ronden we in gedachten onze reis door Australië al een beetje af, even wat getallen. We hebben 28 verblijven aangedaan, André heeft 7250 kilometer links gereden en ik 250 kilometer, we hebben tussen 0 en 1290 meter hoogte gereisd, we hebben kerst en oud en nieuw aan het strand gevierd, we hebben 1 keer in een chesna en een keer in een helicopter gevlogen, 2 liter zonnebrandcreme gesmeerd en drie seizoenen van de crown gekeken.

1. Willem ter Riet:
    28 januari 2020
    Hi Hennie en Andre, het blijft super om jullie te kunnen volgen. Wat een ervaringen. Geniet ervan, het lijkt of de tijd omvliegt want jullie zijn ongeveer op de helft! Hartelijke groeten, ook van Xan.
  2. Andre&Hennie:
    28 januari 2020
    Fijn dat jullie ons blijven volgen en dat jullie dat leuk vinden, de tijd vliegt inderdaad om, elke dag is anders en heeft onverwachtte gebeurtenissen. Tot nu toe heerlijk, we gaan nog twee maanden door, groetjes aan jullie beiden uit down under
  3. Mathilde:
    28 januari 2020
    Ha reizigers, wat een statistieken , dat zal afkicken worden thuis.
    En jullie worden almaar bruiner , mooi hoor.
    Geniet van de warmte, hier een natte dag !
    En spannend of jullie Federer of Nadal ( mijn favorieten) gaan zien....
    En wat een lange tijd hebben jullie nog voor de boeg . Heerlijk
    Groetjes
    Mathilde
  4. Andre&Hennie:
    28 januari 2020
    Jij ziet ook alles, ik denk dat we qua schema kans hebben op Nadal, dat zou echt super zijn. We
  5. Andre&Hennie:
    28 januari 2020
    Nadal is bij ons ook favoriet. Federer valt wat tegen, hij haalt zijn oude niveau niet meer. Ik verwacht dat hij tegen djokovic zal spelen en verliezen. Het is wel spannend om de wedstrijden op tv te zien nu we zelf gaan kijken. Gelukkig hebben we nog een hele tijd hier, we vinden het nog steeds leuk. Groetjes!