Weerzien na 40 jaar in Auckland.

23 februari 2020 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We vliegen in de ochtend van Cristchurch naar Auckland, de grootste stad op het noordereiland. We zien de bergketen, die we met de auto meerdere malen doorkruist hebben, nu van bovenaf. Het lijkt verfrommeld papier mache. Je ziet de verschillende bergsoorten nu nog duidelijker, kale rotspunten met grijs beslag, sommigen met wat sneeuw erop, andere bergen bekleed met een soort gele deken van lage grasachtige begroeiing en bergen begroeid met bomen. Na het ophalen van de huurauto, dit keer een Mitsubishi ASX, rijden we naar ons onderkomen voor vannacht. We zijn te gast bij Harry, een dertiger met aziatische achtergrond die ons heel vriendelijk ontvangt in zijn huis. Onze kamer met badkamer is achterin zijn huis, we mogen zijn keuken en huiskamer ook gebruiken. In de middag gaan we naar Mariëlle en Steve, en hun dochters Nikita en Annika. Mariëlle is een nicht van André en ze hebben elkaar 40 jaar geleden voor het laatst gezien. Het is een hartelijk weerzien en (hernieuwde) kennismaking. Het enthousiasme dat Mariëlle tijdens de voorbereiding op vandaag heeft laten zien kan ik nu live ervaren. We worden verrast met kiwi-souvenirs van de meisjes, die zelf de verpakking hebben versierd. We praten heel wat af en krijgen een indruk hoe Mariëlle en haar gezin hier tevreden en gelukkig wonen en leven. We mogen meegenieten van de traditionele barbeque en na afloop een Irish Coffee. Gezelligheid kent geen tijd. We hebben mooie nieuwe herinneringen gemaakt.

1. Rita:
    Wat een bijzondere reis!
  2. Andre&Hennie:
    24 februari 2020
    Ja, er gebeurt een hoop in een paar weken. Genieten!
  3. Ed:
    23 februari 2020
    Na zoveel jaar leuk om elkaar weer te zien. Ik had geen auto toen waardoor ik niet de mogelijkheid had. Was het ver buiten Auckland?
  4. Andre&Hennie:
    24 februari 2020
    Ja, jammer van toen.... Het was een halfuur rijden vanaf het vliegveld. Dwars door de stad net aan de buitenring, waar urbaan in ruraal overgaat.
  5. Reinier:
    23 februari 2020
    Heel bijzonder om een nicht te bezoeken die je 40 jaar niet hebt gezien! Doet me denken aan mijn neef die ook in nieuw zeeland woont!
  6. Andre&Hennie:
    24 februari 2020
    Het was een warm weerzien. 16:00uur begonnen met kletsen 24:00uur geëindigd. Gelukkig hadden ze genoeg te drinken (krijg je een droge keel van).
    Dus volgend jaar gaan jij en Annet op pad?!
  7. Theo:
    23 februari 2020
    wat goed dat de reunie gelukt is !!
    zelfs bij de "waakhonden" Karma + Yogi Bear zijn jullie welkom
    Veel plezier in Auckland en nu dus binnenkort de Haka-dance !!
  8. Andre&Hennie:
    24 februari 2020
    Waakhonden werden schoothondjes (van 40kg schoon aan de haak). Hadden wel eerst te eten gekregen!!
    Het was heel bijzonder... volgend jaar nog maar een keer 😜
    Wij gaan al dansend door het leven!
  9. Jeannette:
    23 februari 2020
    Wat geweldig om elkaar na 40 jaar weer te ontmoeten. Jullie maken mooie dingen mee. Nog veel plezier!
  10. Andre&Hennie:
    Ja, bijzonder!
    Het was een mooie reünie. En ook fijn van de dames dat ik ook af en toe wat mocht zeggen 😁