Waar het regenwoud de oceaan groet.

19 december 2019 - Daintree, Australië

Het weer,26 graden en wisselend bewolkt, nodigt uit tot wandelen en dat doen we. Eerst over de Dubuji Boardwalk, een wandeling over een vlonderpad door een woud met Fanpalms, palmen met grote bladeren die 1 cm per jaar groeien. Daarna gaan we naar Thornton beach waar het regenwoud letterlijk de oceaan groet. Een prachtige plek. Terug in Epiphytes zien we een paar blauwe Ulysses vlinders langskomen. ’s Avonds maken we een begeleide nachtwandeling door de jungle met Trish als gids. We zien veel spinnen en andere insecten, kikkers, en sprinkhanen.We leren dat de wurgvijg zijn zaden verspreid door de poep van vogels en vleermuizen. Door de nattigheid blijven de zaadjes op de stam van een andere boom hangen en daar begint een nieuwe wurgvijg met groeien, zowel naar beneden als naar boven. Door de innige omstrengeling laat de gastboom uiteindelijk het leven. De vruchten van bomen groeien hier direct aan de boomstam zodat de vogels en vleermuizen er goed bij kunnen, het bladerdak is zo dicht dat de vruchten daar niet makkelijk gegeten kunnen worden. Wat hebben we hier genoten van de mooie natuur met haar grote variatie aan begroeiing, de gezellige B&B en de leuke gesprekken met Trish,Kev en Travis.

1. Reinier:
    20 december 2019
    Geweldig mooi die kustlijn met die verlaten stranden!
  2. Andre&Hennie:
    20 december 2019
    Ja echt geweldig mooi om te zien, we zitten in dit gebied in het laagseizoen dus nauwelijks andere bezoekers. Heerlijk rustig.
  3. Loes:
    20 december 2019
    Wat een prachtige verhalen en wat een ongelooflijk mooie foto's!!! En dan die verlaten stranden...in Zandvoort struikel je over de handdoeken!!! Jullie willen niet meer terug!!! Geniet ervan!!!
  4. Arianne:
    20 december 2019
    Heel bijzonder (mooi) allemaal, wat een fantastische ervaring!