Regen op Fiji

18 maart 2020 - Pacific Harbour, Fiji

Bij het opstaan is het droog maar de rest van de dag regent het, soms zacht, soms harder. De komende dagen blijft het helaas dit weer, op het hele eiland. De hoge luchtvochtigheid leidt tot benauwdheid. We voelen ons een beetje opgesloten. Gelukkig heeft onze kamer airco en internet. In de middag gaan we naar de fitness ruimte, iets wat in Nederland niet kan op dit moment. Wat zijn we in een bizarre wereld terecht gekomen met Corona. Hier op Fiji is er geen bevestigde Corona zieke, dus wat dat betreft zitten we hier nog even goed. Ook hier worden maatregelen genomen, sinds gistermiddag mogen er geen cruiseships meer aankomen en ook geen internationale conferenties worden gehouden. Thima, die we hier onze eigen serveerster noemen omdat ze geen andere gasten heeft, heet ons met een grote lach welkom als we een hapje bij haar gaan eten. Ze is het eens met de maatregelen maar zegt ook dat er zonder gasten voor haar geen werk en dus geen inkomen is. Tot nu toe gaan onze vluchten nog volgens schema terug. Allemaal veel sterkte gewenst in deze situatie.

1. Ellen:
    18 maart 2020
    Geniet nog maar even daar! Hier is alles dicht, sociaal contact moet vermeden worden en waar kan thuis werken. Veel plezier met de laatste dagen!
  2. Andre&Hennie:
    18 maart 2020
    Dat proberen we zeker, we komen in een andere wereld terug.
  3. Betty Koen Verweij:
    In de Meerveldstraat is het veilig hoor !!!! ✈️
  4. Andre&Hennie:
    18 maart 2020
    Gelukkig, houden zo! We kunnen over de heg naar elkaar zwaaien toch? Als er maar 1,5 meter tussen zit, dus geen knuffel bij terugkeer helaas.