Cudgerie Homestead

3 januari 2020 - Noosa Heads, Australië

De eigenaar van “Cudgerie Homestead” is Steve, een gepensioneerde biologie leraar.

Hij maakt in de ochtend met precisie onze fruitsalade klaar en wij tellen al snel 10 verschillende soorten (een hobby van hem). Terwijl hij aan het snijden is praten wij gezellig door en nemen o.a. de grote leiders van zowel Australië als Amerika op de hak (Steve is een geboren Amerikaan). Ook zijn leven passeert de revue, na zijn studie Biologie zag hij een advertentie voor biologie leraar in Australië waar hij uiteindelijk zijn vrouw leerde kennen. Zij zijn getrouwd toen hij 38 werd, zij had reeds drie dochters. Het hele gezin is drie keer, in totaal 7 jaar, in Amerika gaan wonen alwaar zij nog een 7 jarig meisje hebben geadopteerd. Uiteindelijk zijn ze weer teruggegaan naar Australië en hebben samen nog een zoon gekregen.

Na de fruitsalade werd de muesli (één uur laten weken in sinaasappelsap!) met yoghurt gepresenteerd en de toast met keuze uit een achttal beleg soorten. Met het nodige geklets, een ontbijtje van ruim een uur. Hij gaf uitleg over de flora en fauna rondom het huis waarbij wij een “vrucht” aan een struik zagen. Steve liep naar de struik en gaf er twee tikjes tegen waarna er tientallen mieren met grote snelheid naar buiten kwamen (zie video). Heel verrassend !

Vroeg in de middag gaan wij op pad naar de Mapleton Falls, een prachtig National Park (subtropisch regenwoud), waarbij er van de Falls weinig over was (er is de laatste weken weinig regen gevallen). Tijdens onze wandeling kruipt een “green tree snake” voor onze voeten het pad over.

Het is een “bij kom dagje”, dus na de wandeling doen wij boodschappen bij de Woolworths (AH) voor de komende twee dagen. Maaltijdsalades, Franse kaasjes en toast ingeslagen. Rond zes uur komen Debora en Elvira terug van het strand en gaan bij ons zitten om te kletsen en de kaas en toast op te maken. Zeer gezellige meiden van 18 en 19 jaar, en totaal verschillend, die er van genieten om weer met anderen Nederlands te praten.

In de schemering komen helaas de eerste muggen en moeten wij (tijdelijk) met de boeken binnen gaan zitten lezen. Dit is echt een top plekje, de B&B heeft rondom veranda’s van 4 meter diep en binnen diverse zitruimtes waar je privé of gezamenlijk kan gaan zitten.