De Australian Open

30 januari 2020 - Melbourne, Australië

Onder een blauwe lucht met alleen maar zon vertrekken we vanmorgen vol verwachting naar de Rod Laver Arena. De tram blijkt vandaag een paar uur niet te rijden dus we gaan met de trein. Bij aankomst op Flinderstreet station staan er mensen die de weg wijzen naar het stadion, zo’n grote happening is het hier. We komen aan in de Rod Laver Arena en het is indrukwekkend om het stadion van binnen te zien, zo veel zitplaatsen Er is veel te zien, de lijnrechters, ballenjongens en meisjes, de installaties met alle camera’s en ook nog de wedstrijd zelf. De baan is qua formaat kleiner dan je zou verwachten. Er staat een herendubbel te spelen en de aussies winnen dit duel, na afloop doen ze samen een “buikie”. Daarna volgt de halve finale van Ashleigh Barty, 23 jaar en nummer 1van de wereld en de grote favoriet hier, tegen de Amerikaanse Sofia Kenin, 21 jaar en nummer 12 van de wereld. Het publiek is op de hand van Barty maar na een spannende en leuke twee setter (7-6, 7-5) verliest Barty onverwacht van Kenin. Na een warme omhelzing door de opponenten gaat de helft van het publiek naar huis, wij gaan even bijkomen in de koele wandelgangen. Het is heel warm in de zon, ondanks onze vinnetjes. Voor de laatste wedstrijd wordt er officieel afscheid genomen van Wozniacki die haar carriere vorige week heeft afgesloten. Dan volgt, als laatste, de halve finale van Simona Halep, 28 jaar en nummer 4 van de wereld, tegen Garbine Muzurunga, 26 jaar, ongeplaatst voor dit toernooi en nummer 32 van de wereld. Ze serveren goed en slaan harde ballen, waarvan er veel diep in het veld of tegen de zijlijnen worden gespeeld. Een spannende strijd om te zien. Ook deze wedstrijd verloopt onverwacht, na twee spannende sets heeft Muzurunga gewonnen. Om half zeven ’s avonds, veel later dan we verwacht hadden, is deze wedstrijd afgelopen. Het was geweldig om hier een dag live tennis mee te maken. Morgenavond gaan we de halve finale van Thiem tegen Zverev zien, ze zijn 5de en 7de geplaatst dus dat wordt vast spannend. We zitten dit keer links achter de scheidsrechter. Als je vanaf de baan de scheidsrechter in zijn gezicht ziet zitten wij daar rechts achter. André weer in het rood en ik in een knalroze hemdje.

1. Tanja:
    30 januari 2020
    Jeetje jongens wat een belevenis! Ik zeg “ goed gepland👍🏼“ Lekker genieten deze laatste dagen en ben ook heeeeelll benieuwd naar nieuw Zeeland straks🤗
  2. Andre&Hennie:
    30 januari 2020
    Voor de planning en voorbereiding hebben we de tijd gehad en genomen, we zijn ook benieuwd naar Nieuw Zeeland, we zijn met de laatste voorbereidingen daarvoor bezig. Dat is al weer voorpret.
  3. Ellen:
    30 januari 2020
    Wauw, wat gaaf om allemaal mee te maken en wat hadden jullie mooie plekken bemachtigd! Hopelijk morgen een super spannende halve finale met mooi tennis!
  4. Andre&Hennie:
    31 januari 2020
    Hele mooie plekken, direct achter de speelsters, bijzonder om het zo dichtbij mee te maken. Vanavond ietsje verder weg maar wel in de schaduw, dat scheelt een hoop zweten. We hopen ook op een spannende pot.
  5. Irma:
    31 januari 2020
    Blijf heerlijk genieten van dit alles,
    Groetjes
  6. Andre&Hennie:
    31 januari 2020
    Dat doen we zeker Irma, over twee dagen gaan we naar Nieuw Zeeland.
  7. Jeannette:
    31 januari 2020
    Geweldig! Jullie doen het goed! Veel plezier nog, Jeannette.
  8. Andre&Hennie:
    1 februari 2020
    Dank je, we gaan nog even door. Vandaag regen in Melbourne, morgen vliegen we naar Nieuw Zeeland voor nieuwe avonturen.