Op naar Kalbarri en haar National Park

27 maart 2024 - Kalbarri, Australië

Vandaag vertrekken wij uit Denham waar wij een hele week mochten verblijven. Het was een aangenaam verblijf en onderkomen, met één kritische noot : de Indiase eigenaren hebben de twee plafondventilatoren in het appartement op een Indiase hoogte opgehangen waardoor ik voorlopig niet meer naar de kapper hoef te gaan.

Voordat wij naar de volgende bestemming gaan (Kalbarri), bezoeken wij voor de laatste keer het uitzichtpunt van Eagle Bluff. De wind is vandaag voldoende gaan liggen om daar nog even te gaan dronen. Hierna vervolgen wij de route naar Kalbarri, een trip van 375 kilometer.
De laatste tachtig kilometer rijden wij door Kalbarri National Park en zien wij vanuit de auto al een kloof liggen. Omdat wij toch te vroeg zijn om in te checken slaan wij af bij Hawks Head Lookout, hier heeft de Murchison rivier meerdere prachtige kloven uitgesleten. De mooiste zijn de Loop Gorge en de Z-Bend Gorge. De Murchison rivier is 820 kilometer lang en heeft een stroomgebied (waar de rivier zijn water vandaan haalt) van 82.000 km2 groot (Nederland is 42.000 km2 groot)
Ook vlak bij Hawks Head Lookout ligt Ross Graham Lookout die wij gelijk aan doen, en……je bent in dit land nooit alleen, want wij worden ook hier door een biljoen kleine vliegjes gevolgd! Ross Graham was de eerste leraar in Kalbarri en was een toegewijde natuurbeschermer, hij hielp ook bij het verkennen van de Murchison rivier (dit was dan ook genoeg om zijn eigen lookout te verkrijgen)

In Kalbarri aangekomen krijgen wij een upgrade van de kamer, ze zijn de kamers één voor één aan het renoveren, wij mogen een van deze kamers uitproberen. Na geïnstalleerd te zijn loopt Hennie nog even naar buiten en komt daar, waarschijnlijk, een (huis) kangoeroe tegen die languit liggend van het zonnetje geniet.

Na boodschappen te hebben gedaan (en één fles wijn bij de liquor store) houden wij het voor vandaag voor gezien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Janny Nooij-Kapinga:
    27 maart 2024
    Mooie foto’s!
  2. Andre&Hennie:
    27 maart 2024
    Dank je wel Janny, wij zijn ook blij met de drone en de foto's en filmpjes die we daarmee kunnen maken

Jouw reactie