Dronen en het zwembad in Monkey Mia

26 maart 2024 - Denham, Western Australia, Australië

Vandaag is het helder buiten. Je kunt over de baai de landtong van Dirk Hartog zien aan de horizon. Een mooie dag om te dronen en te genieten en dat gaan we doen. De ochtend gaat op aan de nodige zaken zoals de was, oefeningen en wat boodschappen bij onze buurman, de IGA. Maar dan komt het leuke deel. De drone vliegt over "onze baai" voor de deur en over ons dorpje Denham. We komen een dame tegen die we herkennen van de kerk. Ze vertelt dat de zwemmer in de baai haar broer is en dat zijn zwarte hond langs de kustlijn met hem mee loopt. Een stukje verderop vliegt onze drone over een prachtig rond meer, little lagoon genaamd. Dit knalblauwe meer wordt gevuld door een kreekje vanuit de oceaan. Vanuit de lucht is dat heel mooi te zien. De parelvisser uit Monkey Mia is hier afgelopen zaterdag getrouwd. Even verder rijdend zien we een kleine kangooe, die vlak voor ons de weg springend oversteekt. Vanuit de bosjes langs de berm kijkt hij nog even om en spitst zijn lange oren alvorens hij uit beeld verdwijnt. We rijden 20 minuutjes verder om Monkey Mia vanuit de lucht te filmen maar die beelden vallen wat tegen (er is niet zo veel te zien). Dan gaan we heerlijk relaxen bij het zwembad waar we eerder deze week ook zo genoten hebben. Met een ijsje erbij is dit een middag geworden om in te lijsten. We eten een heerlijke pizza uit de steenoven, gemaakt door onze buren aan de andere kant. Het is een heerlijke week geweest in Denham. Morgen rijden we 340 kilometer verder naar het zuiden.

Jouw reactie