Hyden’s Wave Rock, Hippo, humps en Mulka’s Cave

8 februari 2024 - Hyden, Australië

Wij beginnen de dag met het feliciteren van onze dochter Ellen, zij is 33 geworden! Wij waren helaas niet de eerste met de felicitaties, haar tante Brenda was ons 24 uur te vroeg af ;-)

Na het ontbijt zetten we koers naar naar Hippo’s Yawn, een rotsformatie die eruit ziet alsof je een gapend nijlpaard ziet. Maar eerst stoppen wij nog naar een informatie punt in het Wave Rock Café, alwaar een triple shot cappuccino gedronken wordt. Door een “meren” landschap rijden wij naar het “nijlpaard” toe, maar door de droogte zijn de meren geen meren meer (gek taaltje dat Nederlands!). Bij hippo’s aangekomen parkeren wij de auto op een verlaten parkeerplaats, blijkbaar is deze plek met 37 graden niet de meest favoriete bestemming! Wij lopen met onze gekke petjes op naar het gapende nijlpaard en genieten van het granieten spektakel en gaan rechtop in z’n bek staan. Hierna gaat de trip verder naar “The Humps” en “Mulka’s cave”, ook weer een granieten rots formatie. Mulka’s cave is een grot met aan beide zijden een ingang, hier zou (volgens de aboriginals)“Mulka the terrible” hebben gewoond. Mulka was de illegale zoon van een vrouw die verliefd werd op een man waarmee zij niet mocht trouwen. Als resultaat werd Mulka weliswaar groot en sterk, maar als straf ook scheel geboren. Hierdoor kon hij geen speer werpen en dus ook geen goede jager worden. Uit frustratie terroriseerde hij zijn omgeving en at hij mensen kinderen. Hij verbleef in deze grot alwaar zijn handafdruk hoog tegen het plafond zit, daar waar een normale man niet bij kan. Uiteindelijk doodde hij ook nog zijn moeder. De aboriginals hebben hem, terwijl hij probeerde te vluchten, met hun speren gedood en zijn lichaam aan de mieren gelaten. Dit als waarschuwing aan diegene die de wet willen overtreden! (Ja,ja…..zo kan het ook. Bij ons duren strafrecht zaken jaren en jaren….).
Eind van de middag rijden wij naar het opgedroogde meer “Lake Magic”, als de regen dit meer vult lossen het de zouten en mineralen uit de grond weer op. Hier zijn een aantal boeren cottages gaan bouwen als start om toeristen naar Hyden te lokken.

’s avonds bellen wij met onze dochter Ellen om haar te feliciteren (voor haar is het dan bijna middag), daarna gaan wij eten. Als het daglicht verdwenen is genieten wij nog even van de enorme hoeveelheid sterren die hier, door het gebrek aan lichtvervuiling, te zien zijn..

1. Ellen:
    8 februari 2024
    Voelde me extra jarig door jullie!
  2. Andre&Hennie:
    9 februari 2024
    Wat fijn. We waren op afstand toch een beetje dichtbij
  3. Helene pellicaan:
    Mooi hoor,
    gefeliciteerd (met) Ellen!
  4. Andre&Hennie:
    9 februari 2024
    Dank je wel, heel byzondere plek om te zijn Helene
  5. Jeannette:
    Gefeliciteerd met Ellen!
  6. Andre&Hennie:
    Dank je Jeanette
  7. Cornelien:
    8 februari 2024
    Mooie trip weer! Van harte met jullie dochter!
  8. Andre&Hennie:
    Dank je wel Clien. Prachtig om dit te mogen ervaren
  9. Janny Nooij-Kapinga:
    10 februari 2024
    Mooi weer daar! Gefeliciteerd met Ellen, 33 jaar!
  10. Andre&Hennie:
    11 februari 2024
    Dank je wel Janny, het weer is hier inmiddels weer wat beter te doen. We gaan vandaag naar Fremantle waar de immigranten in de jaren 50 aankwamen

Jouw reactie