Van Wave Rock terug naar Perth

9 februari 2024 - Leeming, Australië

Onze silo heeft geen Wifi bereik en daarom lopen wij voor ons vertrek naar Perth, nog even naar de keuken en het terrasje waar wij wel bereik hebben. Er is een klein strookje groen waar de waterspuit op staat en de vogels gebruiken het als ochtendbadje. We praten nog even met de dame van de schoonmaak. Haar ouders hadden hier vlakbij een bananenplantage, die een van haar broers heeft overgenomen. De kinderen uit dit dorpje Hyden, met 350 inwoners, gaan in groep 7 al naar kostschool in Kondinin, een plaats die 45 minuten rijden verderop ligt. Verder vindt veel plaats in Perth, zoals gespecialiseerde behandelingen in het ziekenhuis of het kopen van nieuwe auto's. En ook kostscholen voor 30-40.000 Australische dollars (ongeveer 18 -24.000 euro) per jaar. Het is hier echt het platteland. Door dit heuvelachtige uitgestrekte dorre platteland rijden we tot een uur rijden voor Perth, waar we het groene bos weer kunnen begroeten. Het is bij aankomst in Perth fijn weer in een levendige stad te zijn. Ons huisje is een verademing, lekker ruim, van alle gemakken voorzien, koel en goed schoon. We installeren ons en doen wat boodschappen.  Ik ontmoet onze gastheer Terry in de tuin, bij het zwembad. Hij komt uit Schotland en is hier 18 jaar geleden via zijn werk voor Shell terechtgekomen.  Het is te warm (41,5 graden celsius) om lang buiten te zijn en we eten binnen onze opgewarmde pizza met een heerlijk Lindrmans wijntje. Onze zuidelijke tour zit erop met bijna 4000 km op de teller.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeannette:
    9 februari 2024
    Wat een lekker appartement weer! Fijn!
  2. Andre&Hennie:
    10 februari 2024
    Ja heerlijk om weer een huisje te hebben.
  3. Margriet:
    9 februari 2024
    Jullie afgelopen 3 dagen in een keer gelezen. Het leest als een boek, heerlijk en wat een mooie rotsen. We gaan morgen na 2 weken Oostenrijk (ik wandelen, rest skien bij slechte ijs pistes,maar wel lol) naar huis. Gaan ze nog Carnaval vieren in Perth?
  4. Andre&Hennie:
    10 februari 2024
    Dank. Lekker buiten geweest in Oostenrijjk. Leuke vraag maar carnaval wordt hier niet echt gevierd. In Sydney zijn er een paar eventsl. De dame wiens aanbouw we nu huren is op dit moment in Brazilië carnaval aan het vieren. Goede reis naar huis Margriet !
  5. Janny Nooij-Kapinga:
    Warm!