Dagje Geraldton

31 maart 2024 - Geraldton, Australië

Het wordt vandaag een relaxte dag, wij staan laat op omdat wij geen goede nachtrust hebben gehad. Na een laat ontbijt (met een eitje) gaan wij dan toch op pad. Het strand is op loop afstand, maar de zee is ruw en vol met zeewier. Dus dan maar de auto in om wat lookouts te bezoeken.

Point Moore Lighthouse is om de hoek, hier lopen wij ook langs het strand wat vol met aangespoeld zeewier ligt. Er staat een stevige wind en het ruikt erg onaangenaam dus gaan wij ook hier snel weg.

Na een kwartiertje komen we bij de Waigen Lakes, de Greenaugh rivier stroomt naar dit meertje voordat het de Indische Oceaan bereikt. Hier zien wij op een zandbankje een groep aalscholvers en pelikanen die rustig blijven zitten als wij in de buurt komen. Een van de pelikanen lukt het om een vis te vangen en met een slok naar binnen te werken.

Even buiten Geraldton ligt de Mill’s lookout, dit is een plateau met uitzicht over de Chapman Vallei. In de lente staat het hier vol met wilde bloemen, helaas voor ons is nu de herfst aangebroken maar het blijft een aangenaam vergezicht!

Bij terugkomst halen wij een ijsje bij de receptie. De receptioniste vraagt wat wij van Geraldton vinden. Als wij de stinkende stranden benoemen legt ze uit dat er een stevige wind en vloed is geweest die, de nu rottende, zeewier op de stranden neer heeft gelegd. Geïnteresseerd vraagt ze waar wij vandaan komen en dat ze graag nog een keer naar Europa zou willen gaan en Amsterdam bezoeken (ze was al in Italië geweest). Zij kletst lekker door, want de administratie is blijkbaar al gedaan, tot er andere gasten komen en wij afscheid nemen.

‘s Avonds halen wij een goed belegd broodje bij de Subway die, bij zonsondergang, langs de kust van Geraldton genuttigd wordt.

Geraldton is een populaire vakantiebestemming voor de Australiërs, het is langs de kust volgebouwd met vakantieparken en hotels. Toch krijgen wij tot nu toe nog geen warm gevoel bij dit plaatsje!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilma:
    31 maart 2024
    Klinkt als een plek waar en wat langer verblijf ook fijn zou zijn
  2. Andre&Hennie:
    1 april 2024
    Het is hier vast fijner als de stranden schoon zouden zijn

Jouw reactie