Van Carnarvon naar Karratha, 635 kilometers

27 februari 2024 - Karratha, Australië

Vandaag is een reisdag. Na het ontbijt in de ontbijtzaal gaan we op stap. De aanwijzingen voor deze lange trip is simpel. Na 620 km linksaf slaan. We komen onderweg langs de steenbokskeerkring en we zijn benieuwd wat daar te beleven is. Bij het passeren staat één bordje langs de kant van de weg, dat we net te laat zien om een foto te maken. Later vinden we hiervan een foto op internet. Langs de weg zien we veel termietenheuvels, deze keer in de vorm van "drollen". Verder ook gebergten in gele tot bruine kleuren. De reis gaat makkelijk, regelmatig kunnen we 140 k per uur rijden. Tegen 14:00 uur rijden we Karratha binnen. Dit plaatsje is groot geworden door de vondst van ijzererts in de jaren 60. Nu zijn vooral de olie industrie (off shore) en de gasindustrie een belangrijke inkomstenbron. Ons onderkomen is lastig te vinden (wat is Nederland toch goed georganiseerd ) maar met hulp van een paar barmannen lukt het. We wisten dat dit onderkomen klein zou zijn, en dat is het. We hadden niet gerekend op doorbuigend laminaat zonder dragende ondervloer, een raam dat met tape vast zit, en vies servies. Soms valt het mee, nu valt het flink tegen. Er is vandaag en morgen een hittegolf in dit plaatsje en dat voel je goed. We blijven de rest van de dag binnen in de airco (maar niet in onze kamer!)     ;-)

1. Ellen:
    27 februari 2024
    Jammer dat de kamer tegenvalt.. hoelang verblijven jullie hier?
  2. Andre&Hennie:
    28 februari 2024
    Heel jammer. Het is een tussenstop van 2 nachten
    Morgen weer op naar beter El

Jouw reactie