Eerste volle dag in Perth

11 januari 2024 - Perth, Australië

Uitgeslapen beginnen wij de dag. Het weekje in Perth gebruiken wij om van het tijdsverschil te bekomen en wat spullen te kopen voor de rest van de reis (autokoelkastje, dumbells, simkaarten etc). Bij Bunnings (bouwmarkt) proberen wij wat aan te schaffen, maar worden we heel vriendelijk doorverwezen naar een automotive zaak alwaar wij een klein koelkastje kopen die op 12 volt kan werken. Hierna rijden wij naar een aantal sportzaken om dumbells voor het thuis sporten aan te schaffen. De mensen zijn allemaal uiterst vriendelijk en behulpzaam. In de Woolworths (Australische Albert Hein) slaan wij voor de komende 3 dagen alle boodschappen in, maar moeten naar een liquor store voor een wijntje en biertje (alleen hier mogen alcoholische dranken verkocht worden).

Shoppen is vermoeiend en zeker met een kleine jetlag, dus rijden wij terug naar ons kleine appartementje voor een late lunch en wat te lezen....

Terwijl Andre een damessingle van het tennistoernooi in Adelaide kijkt gaat Hennie aan het eind van de middag gaat een rondje wandelen. Ons appartementje ligt vlak bij het oude centrum van Perth. Het is wat gaan waaien en dat brengt een aangename verkoeling met zich mee. Het is opvallend dat er meerdere mannen met ontbloot bovenlijf rondrennen, soms alleen, soms samen om te trainen. De straat voor ons onderkomen ligt aan een weg met een helling en daar wordt lekker heen en weer gerend.

Het centrum is ruim opgezet en er is veel groen tussen de gebouwen. Ik kom langs een poort die in de tweede helft van de 19de eeuw toegang gaf tot huisjes voor gepensioneerde soldaten. In het oude centrum staan veel gebouwen en kerken uit dezelfde tijd, ze worden afgewisseld met moderne wolkenkrabbers en flatgebouwen. Er zijn veel winkeltjes en restaurantjes. Het is prettig om te wandelen, in deze stad van meer dan 2 miljoen inwoners, het voelt veilig aan. Bij thuiskomst eten we een maaltijdsalade met yoghurt toe.

1. Theo:
    hoezo "kleine wereld" Bunnings daar werkt Marielle ha ha
  2. Andre&Hennie:
    11 januari 2024
    Ja, dat klopt. De dame die ons te woord stond had ook wel iets van Marielle. Vriendelijk, zelfde leeftijd en postuur.
  3. Janny Nooij-Kapinga:
    Ziet er mooi uit daar!
  4. Andre&Hennie:
    11 januari 2024
    Dat is het ook Janny, lekker ruim en groen. Het is net Almere....
  5. Nicole:
    11 januari 2024
    Wat leuk om te lezen en wat ziet dat er goed uit zeg, zowel Perth als t weerbericht! Geniet, geniet, geniet 😀
  6. Andre&Hennie:
    12 januari 2024
    Ja, beiden zijn heerlijk. Het genieten is begonnen Nicole.
  7. Cornelien:
    11 januari 2024
    Klinkt als een goed begin, mooie foto's! Veel plezier..
  8. Andre&Hennie:
    12 januari 2024
    Dank je wel Cornelien. Toch de weg weer gevonden ! Leuk. We gaan hopelijl nog vwel meer mooie foto's maken !