2de deel vliegreis

10 januari 2024 - Perth, Australië

We gaan verder voor ons 2de deel van de reis.

Ruim 10 uur vliegen trekt ons niet heel erg aan maar het is achteraf gezien mee gevallen. Na een ontbijt (?) proberen we wat te slapen. Eerst een filmpje om wat suffer te worden en dan met een nekkussen om en ooglapje op wat kleine slaapjes kunnen doen. De laatste uren krijgen we nog een diner en wordt de verlichting aangezet. Van al dat eten hebben we de ingepakte broodjes en beleg in onze tas gedaan. We hebben meer dan genoeg gekregen en dan hebben we vast een ontbijtje voor morgenochtend. Maar ja, we weten dat  de immigratie in Australie streng is. We geven op het verstrekte formulier aan dat we producten met noten erin bij ons hebben. Bij aankomst worden we er uit gehaald voor controle. We hopen dat niet alles open hoeft, mede in verband met alle medicijnen, met oa wat methadon,  die we voor drie maanden mee hebben genomen. (Met een verklaring van mijn collega Helene). Gelukkig is de douanebeambte na een paar vragen snel klaar met ons en kunnen we het vliegveld verlaten. We halen de huurauto op en Andre rijdt ons in 25 minuten naar ons eerste onderkomen in hartje Perth. Wat meteen opvalt is dat de straten breed zijn en de gebouwen maximaal 3 lagen hoog zijn en dat geeft een ruimtelijk gevoel. Onze kamer ligt in een complexje met een klein eettentje waar we de dag afsluiten met een tapbiertje (swan) buiten in een shirt met korte broek en open schoenen. Wat een feestje.

1. Rita:
    11 januari 2024
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en een 'feest' om jullie reisverslagen te lezen, behalve de foto met het weerbericht! 😭😉
  2. Andre&Hennie:
    11 januari 2024
    Haha Rita, het weer bericht moest er echt even bij. Morgen 37 graden, tijd voor siësta binnen denk ik.
  3. Carla:
    11 januari 2024
    Nu kan de reis “echt” beginnen
  4. Andre&Hennie:
    11 januari 2024
    Zo is het Carla, vandaag inkopen gedaan, zoals een koelkastje voor in de auto. Na 3 winkelcentra, die hier 10 tot 15 min rijden van elkaar vandaan liggen, geslaagd.
  5. Mathilde:
    11 januari 2024
    Ik wist al dat ik even moest slikken bij jullie “ weer” , nu het hier nog vrieskou is. Enjoy !!😎
  6. Andre&Hennie:
    11 januari 2024
    Het verschil is heel groot Mathilde maar we hebben beiden een zonnetje vandaag !
  7. Mathilde:
    11 januari 2024
    Oh wat heerlijk die warmte ! Maar zie dat het vrijdag en zaterdag inderdaad beetje te veel van het goede is ( 36/38 gr). Misschien mooi voor n reisdag. Enjoy!
  8. Andre&Hennie:
    11 januari 2024
    Inderdaad, we gaan overdag de airco opzoeken. Dinsdag gaan we weer verder reizen, naar de zuidkust.
  9. Wilma:
    11 januari 2024
    Wat een goed idee om een reis koelkastje te kopen. Die zal zeker goed van pas komen al deze weken
  10. Andre&Hennie:
    11 januari 2024
    Ja, dat denken wij ook. Was wel even zoeken, we zijn in 3 verschillende winkelcentra geweest. Was een leuke manier om de stadsdelen te zien. Mensen zijn hier heel hul0vaardig.
  11. Loes:
    11 januari 2024
    Fijn dat jullie snel door de douane konden!
  12. Andre&Hennie:
    11 januari 2024
    Ja dat was het zeker. Na een lange reis zit je niet echt op extra controles te wachten