Ons bezoek aan Ocean Park Aquarium en Eagle Bluff

22 maart 2024 - Denham, Western Australia, Australië

Vandaag beginnen we met een bezoek aan Ocean Park Aquarium. Hier kun je in tanks en zwembaden de vissen zien die in Shark Bay voorkomen. We lopen met een gids mee langs alle tanks en worden overvoerd met verhalen over de vissen. Ze spreekt in onvervalst Australisch en dat is voor ons moeilijk te volgen. Na 10 minuten en tientallen vliegen verder ben ik ook toe aan een netje over mijn hoofd, dat ze hier gelukkig ook verkopen.  We zien verschillende roggen, haaien, de koraalduivel, steenvissen, murenen, een zeeslang en mooi gekleurde clownsvisjes zwemmen. De feitjes die we hebben onthouden staan bij de foto's en video's. Halverwege neemt een collega het van haar over en hij is beter te verstaan. Na een uur hebben we alle tanks gezien en nemen een heerlijk ijsje.

In de middag rijden we weg uit Denham, maar midden op de weg komt ineens een emoe ons tegemoet. Als deze langzaam de berm inloopt kunnen wij verder rijden naar Eagle Bluff, een uitzichtspunt aan de westkust, 23 kilometer verderop. Over een goed aangelegde vlonder lopen wij parallel aan de duinen licht omhoog. Het waait enorm, windkracht 7 tot 8 denken we. Onderaan de rots, zo een 30 meter lager, zijn in het ondiepe water meerdere pijlstaartroggen (cowtail stingrays, met een hele lange staart) en kleine haaien te zien. Het is een prachtig gezicht onder de afzakkende zon. Bij ons huisje ga ik in de "binnentuin" met uitzicht op de baai nog even lezen. Later kijken we hier samen naar de zonsondergang.

1. Hilda:
    22 maart 2024
    Jullie hebben er alweer een heerlijke week opzitten 😊😎
  2. Andre&Hennie:
    23 maart 2024
    Ja zeker, nog dik 2 weken te gaan. Gelukkig wordt het in Nederland langzaam lente.
  3. Janny Nooij-Kapinga:
    26 maart 2024
    Mooi!
  4. Andre&Hennie:
    26 maart 2024
    Dank je wel Janny. Het was leuk om de vissen te zien die hier rondzwemmen maar waarvan je de meesten niet in "het echt" gaat zien.

Jouw reactie