Een vakantiedag tijdens het reizen

30 januari 2024 - Bremer Bay, Australië

Vandaag voelt nog meer als een dag vakantie, we zijn in een prachtige omgeving en we hebben het grootste deel gisteren gezien dus we hoeven niet veel te doen. Toch kunnen we het niet laten om nogmaals een bezoek te brengen aan de baaien hier. We worden bij Devils Creek, dat een paar stappen van ons huisje ligt, begroet door een pelikaan. Wat een grote vogel is dat en toch maar zes kilo mede dankzij zijn holle botten. Bremer Bay is overigens genoemd naar Sir James Gordon Bremer die in 1848, als kapitein van het zeilschip Tamar, hier binnen zeilde. We rijden naar het uitzichtpunt dat Rock Cairn Cuneo drive heet. Hier is de kust steil en rotsachtig. Vandaar dat erop de hoogste rots in de 19de eeuw een mast is geplaatst waar een witte vlag of een lamp als waarschuwing voor de zeevaart werd geplaatst. Hiermee werd ook gecommuniceerd of er vracht of personen opgehaald konden worden uit St Jhon's cove. Een historische manier van WhatsApp-en. Wij en de drone genieten van het uitzicht alhier en rijden door naar Short Beach. Zij biedt ook weer een adembenemend uitzicht met rotsen, wit zand en verschillende soorten aquakleurig water. Onze laatste stop is bij Little Boat Harbour Beach. Op het moment van aankomen gaat het laatste groepje spaanse bezoekers net weg, wij hebben het hele strand voor onszelf ! Andre geniet van de warme zon en ik ga even snorkelen langs de rotsen want daar zitten de meeste visjes (zeggen de spanjaarden). De stroming is sterk, ik heb de flippers echt nodig om te gaan waar ik wil. Onder mij zwemmen verschillende visjes, allemaal zwart wit gestreept met ieder een eigen patroontje. Ik zie een groepje van vier maanvissen, zij zijn ook zwart wit gestreept. Nadat we even van de zon hebben genoten gaan we terug naar ons huisje waar een biertje, chippies en een frisse douche op ons wachten. Vanavond gaan we onze reis van morgen plannen, we gaan via de kloof in Fitzgerald National Park naar Esperance waar we een week blijven. Wel op tijd op, Laura, onze gastvrouw, wil dat we om 09.00 uur "Sharp" haar huisje verlaten.

1. Cornelien:
    30 januari 2024
    Klinkt goed Hennie, leuk snorkelen, hoop t vN de zomer ook weer te doen...
  2. Andre&Hennie:
    30 januari 2024
    Het is zeker leuk, maar door de stroming was het hier niet heel ontspannen, Cornelien.
  3. Jeannette:
    Oh, wat heerlijk allemaal. 👍
  4. Andre&Hennie:
    30 januari 2024
    Het is hier geweldig Jeanette!
  5. Jacqueline de Winter:
    30 januari 2024
    Schitterende foto's Hennie! Heel leuk om zo met jullie mee te kunnen genieten!
  6. Andre&Hennie:
    30 januari 2024
    Dank je wel Jacqueline, leuk dat je met ons meegeniet. Het is niet moeilijk om hier mooie foto's te maken.
  7. Mathilde:
    30 januari 2024
    Ja, alles prachtig ! En wat is de temperatuur nu ongeveer ?
  8. Andre&Hennie:
    30 januari 2024
    Het is nu 17 graden (om 2300 uur) de komende drie dagen wordt het meer dan 30 graden en daarna weer wat koeler. Het is hier minder stabiel dan in Busselton en Walpole Mathilde. En hoe is de temperatuur bij jullie ?
  9. Rita:
    30 januari 2024
    Aan de reisverslagen en foto's te lezen/ te zien genieten jullie iedere dag met volle teugen. Fijn, hoor!
  10. Andre&Hennie:
    31 januari 2024
    Dat doen we zeker Rita, het is top hier