Naar Exmouth (North West Cape)

15 maart 2024 - Exmouth, Australië

Wij verlaten Nanutarra waar wij voor de tweede keer doorheen hebben gereden (de eerste keer was toen wij naar Port Hedland reden, van het zuiden naar het noorden). Aan ons onderkomen (een vergrote kledingkast!) gaan wij geen heimwee hebben.

Het is nog maar een korte rit naar Exmouth (280 kilometer, over een snelweg waar constant 110 gereden mag worden). Ondanks de stevige regen van de afgelopen avond en nacht hebben de autowegen er niet onder gelegen.

Kort onder Exmouth zien wij honderden grote termietenheuvels, veel gezien in Australië maar toch te mooi om aan voorbij te rijden, dus stoppen wij op de eerst volgende parkeerplaats om wat kiekjes te nemen.

Rond het middaguur komen wij bij Exmouth aan, een dorpje van 2800 inwoners. In de vakantieperiode kan dit aantal meerdere keren verdubbelen omdat het een toeristische trekpleister is. De oceaan om het schiereiland heen is een zeeaquarium met prachtige riffen. Wij komen in een rustiger periode aan, het is hier (ook voor de Australiërs) te warm!

Het “Ningaloo caravan and holiday resort” in Exmouth heeft voor ons een “studio met queen size bed”, maar omdat ze zelf hebben aangegeven dat hun exotische zwembad in onderhoud is heeft Hennie er voor gezorgd dat dit een vrijstaand huisje is geworden met twee slaapkamers en een ruime badkamer met wasmachine. Dit kunnen wij, na de schamele onderkomens van de afgelopen dagen, wel gebruiken ;-)

Het is een heerlijk onderkomen met een volledige keuken en een eettafel met vier stevige stoelen, tevens is dit huisje voorzien van twee airco’s!

Na gesetteld te zijn bezoeken wij de lokale VVV, om te kijken wat wij de komende drie dagen kunnen doen waarna de dranken winkel bezocht wordt (altijd een aparte winkel in Australië!), hier kopen wij twee wijntjes. Wij vinden de wijn in Australië best wel tegenvallen, erg scherp (peperig of veel tannines) van smaak, maar blijven het proberen!
Met een goede keuken tot onze beschikking halen wij bij de IGA (supermarkt) voor de komende dagen eten en drinken.

Op de terugweg  naar ons nieuwe onderkomen zien wij het Exmouth zwembad (van olympische grootte), waar wij de komende dagen zeker gebruik van gaan maken.

Jouw reactie