Een dagje bij het zwembad

9 maart 2024 - Broome, Australië

We hebben hier, in en rondom Broome, gezien wat we van plan waren. De gevoelstemperatuur van 39 graden maakt het zwembad heel aanlokkelijk. Het grote zwembad is dicht. Het kleinere zwembad is groot genoeg om te genieten van het verkoelende water. We zwemmen, hangen en drijven heerlijk rond. André vindt in het toilet een bijzondere gast op de rand van de pot : een prachtige groene kikker met poten met drietenen met zuignapjes eraan. Als ik mijn mobiel heb gehaald om een foto te maken moet ik hard zoeken om hem te vinden. Uiteindelijk zie ik hem in een hoek van het toilet tegen het plafond aan. Het blijkt een koraalteenboomkikker te zijn. Terwijl we in het zwembad hangen zien we een stel parende libellen en een enorm grote oranje wesp, cryptocheilus bicolor, genaamd. Die laten we met rust. Een andere badgast vertelt dat ze drie keer is gestoken door deze soort wesp, toen ze hun nest weghaalde, en dat ze daar dagenlang last van heeft gehad.

Morgen gaan we terug naar Port Hedland. Aan het eind van de middag gaan we onze auto volttanken voor deze rit. Bij het tankstation loopt een jonge vrouw, die duidelijk zwanger en stoned is, met rotte tanden. Ze klopt aan ons autoraam. Als we ons raam laten zakken kan ze niet verwoorden wat ze wil. We rijden weg in de veronderstelling dat ze geld wil voor drugs of benzine (dit wordt gesnoven). Het is een heel trieste situatie. Helaas kunnen we haar niet helpen.

1. Wilma:
    9 maart 2024
    Wat hebben sommige mensen een k*t leven. En worden kinderen soms geboren met een zware achtergrond.
    op verre reizen worden we soms geconfronteerd met leed die we thuis gelukkig minder mee maken. Hopelijk is er in Australië een soort vangnet voor vrouwen in haar positie.
  2. Andre&Hennie:
    10 maart 2024
    Mee eens. Ik denk dat hier zeker opvang mogelijk is. Ze is de eerste die we zo zien, buiten aboriginal met alcoholproblemen. Eerste stap.is altijd zelf kunnen en willen..
  3. Cornelien:
    10 maart 2024
    Mooie foto van de kikker! Inmiddels zit ik in Suriname....Erg mooi...
  4. Andre&Hennie:
    11 maart 2024
    Dank je. Hij zat mooi stil. Veel.plezier in Suriname en de hartelijke groeten aan de patholoog. (Peter toch?)

Jouw reactie