Een dagje strand (en)

6 februari 2024 - Esperance, Australië

We vertrekken vandaag met als doel Plumpudding Beach, een strandje dat in westelijke richting ligt. Daar is een mooie wandeltocht. Waarom het strand zo heet zijn we niet achter gekomen. Onze gedachte is dat het op afstand inderdaad op een ingezakte pudding van wit zand lijkt. Al rijdend, langs een deel van de Great Ocean Drive, zoals het hier heet, komen we langs verschillende baaien waar we af en toe stoppen en genieten van de mooie uitzichten. De Great Ocean Road voert langs West Beach, Blue Haven, Fourth Beach Twilight Beach, 9 Mile Lagoon, 10 Mile Lagoon, en gaat dan landinwaarts naar Pink Lake. Verder aan de kust liggen nog 11 Miles Beach, en 13 Miles Beach. De Plumpudding Beach blijkt alleen te bereiken te zijn via een 17 kilometer lange onverharde weg. We vinden dat een beetje te ver en eten onze "plumpudding" bij Four Miles beach op. Daarna zijn we op het meest beschutte strandje, Twilight Beach, gaan liggen en zwemmen. In het water liggen een paar grote rotsen, één heeft een enorm gat erin. Diverse mensen gaan er naar toe en lopen de rots op. Hoe ze er af komen is vermakelijk, sommigen springen er stoer af, anderen lopen twijfelend heen en weer en gaan er dan af zoals ze zijn gekomen (niet zo stoer, wel veilig). Het was een heerlijke middag.  s'Avonds gaan we voor de eerste keer in West Australië barbequen. De muggen jagen ons bij het inzetten van de schemering rond 19:00 uur naar binnen. Vandaag was voorlopig de laatste dag aan de kust, morgen rijden we naar Hyden in het binnenland waar Wave Rock op ons wacht.

1. Theo:
    6 februari 2024
    allemaal super relaxed bijna zennnn !!!
  2. Andre&Hennie:
    7 februari 2024
    Heel relaxed Theo, het is hier prachtig
  3. Hilda:
    6 februari 2024
    Wat ziet dat er allemaal heerlijk uit 😍
  4. Andre&Hennie:
    7 februari 2024
    Het is hier zo mooi Hilda, je kunt niet stoppen met kijken en ervan genieten

Jouw reactie