Albany centrum, Kings river en Two peoples bay

27 januari 2024 - Albany, Australië

Het is zaterdag en we gaan eerst even de winkelstraat van Albany verkennen. Albany is groot geworden door de walvisvaart in de vorige eeuw, er wonen nu 40.000 mensen. We lopen door een typisch Australische winkelstraat met winkeltjes onder een grote luifel, een dubbele parkeerstrook, een stadhuis uit 1888 (dat in 2020 is gerenoveerd), een drietal kerken en uitzicht op de inham. In het stadhuis is een tentoonstelling van de Albany Art groep met mooie en minder mooie schilderijen waar we een blik op werpen. We wandelen verder langs de winkeltjes, de mode is wat achterhaald en duurder dan bij ons. In het St John kerkje hangt een klokenspel met 8 klokken dat volgens een plakkaat uit Mary's church van Scilly Islands komt. Er hangt een papier achter de touwen met de volgorde waarop de klokken aangetrokken moeten worden. We gaan verder naar Two pepoles bay. Ik dacht dat het een heel klein baaitje zou zijn geschikt voor 2 mensen. Aangekomen bij het bezoekerscentrum is te lezen dat de naam komt van een ontmoeting in deze baai tussen een Amerikaans en een Frans schip, beiden op onderzoeksreis. Peoples staat dus voor volken. De Minang woonden hier overigens al 20.000 jaar voor die tijd. Volledig ingesmeerd, met badkleding aan en een tas vol snorkelspullen lopen we naar de baai die er prachtig uitziet, helder groenblauw water, rotsen aan de randen en in de verte bergen die de baai omsluiten. Helaas waait er een stevige wind en ons bezoek blijft bij het vergapen aan de schoonheid. Terugrijdend komen we langs een donkerblauw gekleurd meer met daarachter witte zand hellingen. Het is vanaf de weg moeilijk te zien maar de drone brengt uitkomst.

De komende dagen verkeren we in Bremer Bay, een kleinere plaats met weinig grote supermarkten. Tevens is het morgen zondag en dan zijn de winkels alles in Australië gesloten, dus we gaan flink wat boodschappen doen en tanken de auto vol (per liter €1,10). Aan het eind van de middag hebben we heerlijk gezwommen in het zwembadje op dit terrein en even in de zon gelegen, heerlijk. Daarna zien we Sabalenka de AO winnen Vanavond gaan we barbequen. Althans dat dachten we. De BBQ werkt  niet dus de gemarineerde kipstokjes gaan in de oven en smaken alsnog heerlijk.

1. Jeannette:
    27 januari 2024
    Waarom denk ik nu aan Brigitte Kaandorp? (Ik heb een heel zwaar leven 😁)
  2. Andre&Hennie:
    27 januari 2024
    Haha, die is echt geweldig Jeanette.
  3. Leida:
    27 januari 2024
    Écht hè Jeannette🤣 Al zoveel gezien en gedaan in relatief korte tijd! En dan te bedenken hoeveel tijd jullie nog hebben voor verdere verkenning van Australië ... geweldig! Dus blijven genieten ... en de thuisblijvers genieten gewoon mee😊
  4. Andre&Hennie:
    27 januari 2024
    Dar doen we Leida, ik kan hier niets aan toevoegen
  5. Wilma:
    27 januari 2024
    Wat zie je er stralend uit op de foto's 🤩
  6. Andre&Hennie:
    28 januari 2024
    Dank je Wilma. Het is hier niet moeilijk.

Jouw reactie