Yanchep NP en “Two Rocks” aan het strand

8 april 2024 - Perth, Australië

Gisterenavond hadden wij een gelukzalig momentje, wij kregen een e-mail van de Emirates dat wij twee van de “overgebleven” business class stoelen voor een beetje extra geld mochten huren. Wie het eerst komt eerst maalt, dus na een kort overleg momentje………

De vlucht start morgenavond om 22:20 uur en duurt 11 uur, dus dat wordt languit slapen 😴 en vanaf Dubai (wat in Nederlandse tijd gewoon overdag is !) gewoon weer economy class.

Vandaag gaan wij na het late ontbijt richting Yanchep national park voor een korte wandeling van 2,5 kilometer. Na de auto geparkeerd te hebben zien wij Australische purperkoeten met hun grote drietenige  poten en purperen borsten over het weiland heen lopen. De looproutes zijn in het park goed aangegeven, wij kiezen voor de “Banksia” route (de Banksia is een plant met hele grote oranje bloemen). Het uitzicht tijdens de wandeling vinden wij enigszins saai, we komen vaak planten tegen die wij beschrijven als “Tina Turner” boompjes (met een hele wilde bos haar!) maar in het echt heten ze “Grasstrees”. De zwarte kaketoes, die in ruime mate aanwezig zijn in dit park, zijn gek op de sprieten van deze boompjes. Aan het eind van de route lopen we nog even naar het bosgebied waar de slapende koala’s 🐨 bewonderd mogen worden. Wij eindigen het bezoek aan Yanchep met schep ijs en handgemaakte chocolade.

Als laatst staat een bezoek aan de buitenwijk “Two Rocks” op het programma, deze buitenwijk ligt ten noorden van Perth (Perth lijft steeds meer buitenwijken in!). Hier maken we een strandwandeling langs de twee grote kalkstenen rotsen die in de branding liggen.

Tijdens de terugrit naar ons appartementje krijgen wij een appje van de “host” dat wij morgenochtend wat later mogen vertrekken, wat erg fijn is op onze vertrekdag!

1. Ellen:
    8 april 2024
    Lekker hoor, de reis in luxe afsluiten! En toch nog een late check-out :)
  2. Andre&Hennie:
    8 april 2024
    Ja zeker, een fijn vooruitzicht dat we de nacht liggend en misschien slapend kunnen doorbrengen.
  3. Leida:
    8 april 2024
    Nog even extra genieten van jullie -voorlopig in ieder geval- laatste dagen in Australië. Fijn die latere check-out én het vooruitzicht van een comfortabele terugvlucht waarbij jullie hopelijk heerlijk kunnen slapen. Goede reis!
  4. Andre&Hennie:
    8 april 2024
    Dank je wel Leida, onze laatste dag hier was een mooie afsluiting van een mooie reis. Het vooruitzicht van de nacht liggend te kunnen doorbrengen scheelt een hoop. Tot binnenkort
  5. Hilda:
    8 april 2024
    Helemaal top om zo terug te reizen, goede terugvlucht ✈️😀
  6. Andre&Hennie:
    8 april 2024
    Ja, wat een mazzel. En leuke ervaring!
  7. Jeannette:
    8 april 2024
    Wauw, business class. Lijkt mij heerlijk! Fijn hoor, ga maar lekker genieten!
  8. Andre&Hennie:
    8 april 2024
    Ja, wij kijken er naar uit! Wel jammer dat de slaap uren van de ervaring afgaat😁
  9. Jacqueline de Winter:
    10 april 2024
    Mooie foto's weer! Goede terugreis gewenst!
  10. Andre&Hennie:
    11 april 2024
    Dank Jacqueline! Ook weer fijn om thuis te komen 🙏
  11. Frans van Groeningen:
    10 april 2024
    Een heel voorspoedige eis
  12. Andre&Hennie:
    11 april 2024
    dank Frans, ook daarvan gaan wij genieten!

Jouw reactie