Walpole, waar de Karri's de kust ontmoeten

23 januari 2024 - Walpole, Australië

Vanmorgen nemen we de tijd. Lekker in een schoon huis ontbijten,oefeningen doen en douchen met om ons heen de geluiden van de vogeltjes in de tuin.  Onze gastheer en dame (Graham enTerri) zijn erg vriendelijk en nemen veel tijd voor contact wat heel gezellig is en ons de tip oplevert om met de boot door de inlaat hier vlakbij te gaan varen. Als het ons gelukt is weg te komen lopen we even naar de inlet toe. Bij de lokale VVV kopen wij kaartjes, het is zo druk dat we pas overmorgen mee kunnen. We krijgen wel te horen dat de fish en chips bij Peaceful Bay heel goed is.

We gaan naar de grote Karri's. Eerst naar een hele grote Karri hier vlakbij, dan door naar de Valley of the Giants. Onderweg zien we nog veel meer dikke grote Karri bomen. Het staat er hier vol mee. Bij de Valley aangekomen lopen we een boardwalk naar de dikste Karri. Door branden is het binnenste gedeelte van de boom hol geworden. Ondanks dat zit er in de top groen loof. Onder de bast, die er nog wel staat, gaat er genoeg sap naar boven toe. De Karri's kunnen tot 400 jaar oud worden en 20 meter in omtrek. Ze zijn stuk voor stuk indrukwekkend. We raken,tijdens het maken van foto's van elkaar, aan de praat met een nederlandse die voor de KLM werkt als stewardess en hier 2 weken op bezoek is bij een vriendin. Verderop gaan we de tree top walk doen, een wandeling over een stalen constructie. Geleidelijk lopen we 40 meter omhoog en later weer omlaag. Het is een beetje een wiebelige constructie, vooral als er meerdere mensen tegelijk op lopen. Zolang ik vooruit kijk is er niets aan de hand, als ik recht naar beneden kijk is het een beetje spannend. We lopen op het niveau van de boomtoppen en dat is byzonder. Als laatste nemen we de tip van de fish en chips serieus. Op het moment van aankomst is het gesloten en we gaan een 3 kwartier wachten op een duintopje met uitzicht over Peaceful Bay. Er staat een klein windje wat het heel aangenaam maakt en iedereen die langs ons loopt groet ons (wat een feest!).

Even over vier uur krijgt de campingwinkel zijn eerste fish and chips bestelling. Hennie neemt de King fish en ik de Snapper. De aanbeveling was juist......een heerlijke maaltijd!  Thuis gekomen maken wij het af met de half fles wijn die er nog stond en de toastjes met pate en Franse kaas. Het was weer een aangename dag.

1. Jeannette:
    23 januari 2024
    Wat een charmante serveerster
  2. Andre&Hennie:
    23 januari 2024
    Ach ja, van alle markten thuis.
  3. Bea:
    24 januari 2024
    Ik krijg trek van jullie verhalen...
  4. Andre&Hennie:
    25 januari 2024
    Trek in eten of trek om hier naar toe te gaan ? Ik raad het je aan Bea, het is hier heerlijk
  5. Frans:
    24 januari 2024
    Moet een vreemde ervaring zijn door een boom heen lopen. Hennie beterschap met je vingers.
  6. Andre&Hennie:
    25 januari 2024
    Dank je wel Frans, mijn vingers gaan elke dag beter. Het is een vreemde ervaring maar omdat je van te voren weet hoe het eruit ziet is heg verrassingseffect niet zo groot. Maar het blijft bijzonder.