Voorlopig laatste dag in Perth, maar wij komen terug!

15 januari 2024 - Perth, Australië

Heerlijk geslapen……het was ook een drukke dag gisteren !

Vandaag bereiden de reisdag van morgen voor, dan rijden wij naar het zuiden (Banbury). Op de route ligt “Lake Clifton Thrombolites” die wij in ieder geval gaan bezoeken.

Tevens moeten er voor vandaag en morgen wat boodschappen gedaan worden dus rijden wij naar Woolworths voor water, broodjes en avondeten. Er bestaat ook een “Woolworths card” waarmee je kortingen kan krijgen op boodschappen, drank en benzine. En ja hoor……ons hartje gaat met genoegen een tandje sneller pompen. De lokale caissière neemt ruim de tijd voor ons en legt uit hoe het werkt en presenteert de QR code waarmee alles geïnstalleerd kan worden. Geen reclame, maar zij heeft met twee kleine kinderen al een enorme winst geïncasseerd!!!
Niet om op te scheppen……..wij hebben er nu ook een !

Om half zes vertrekken wij om door het centrum van Perth te lopen en gaan op zoek naar de “oude” gebouwen (die er eigenlijk niet zijn!). Kings theater en het stadhuis vallen door hun architectuur het meest als “oud” op, maar over het algemeen is het allemaal nieuwbouw.
Wij lopen op de terugweg, om half zeven, een Belgisch café binnen. Bij de bierpompen wordt ik opgewacht door een barman die mij gelijk in het Vlaams begint aan te spreken. Wij Belgen en Nederlanders herkennen mekaar makkelijk aan de blik in de ogen als ze een lekker biertje tegen komen! (Denk ik dan maar….). Hennie gaat voor een “Brusselse steen” en ik voor een “Trappist dubbel” . Terwijl hij de tap liet lopen vertelde de jonge Belg dat hij blij was om weer Nederlands te kunnen praten, dit had hij de afgelopen twee maanden dat hij in Australië was nog maar weinig gedaan. Hij gaat november weer terug naar België en werkt zolang op een werkvisum bij deze bar. Buiten gaan wij aan een tafeltje zitten en genieten van het trappistenbier.

Morgen gaan wij kilometers maken.

1. Rob:
    15 januari 2024
    Lekker biertje, maar zonder schuim. The Australian way!
  2. Andre&Hennie:
    Hij smaakte heerlijk
  3. Arianne:
    15 januari 2024
    In een T-shirtje met een biertje...en hier vriest het. Mooie verhalen tot nu toe!
  4. Andre&Hennie:
    15 januari 2024
    Dank Arianne, we zijn blij in de warmte te zijn.
  5. Astrid B:
    15 januari 2024
    Wat leuk al die verhalen over jullie reis. Ben erg benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven tijdens de rondreis. Goede reis en veel plezier.
  6. Andre&Hennie:
    16 januari 2024
    Fijn dat je het leuk vind. Astrid. Wij zijn ook benieuwd hoe het verder zal verlopen. So far heel goed. Blijft de sneeuw een beetje liggen of is het blubber geworden ?
  7. Peter en Wilma:
    15 januari 2024
    Goede reis en op naar het volgende avontuur!
  8. Andre&Hennie:
    16 januari 2024
    Dank jullie wel. Hoe is de sneeuwconditie bij jullie ?
  9. Ellen:
    31 januari 2024