Vlucht naar Christchurch

2 februari 2020 - Christchurch Airport, Nieuw-Zeeland

Wij hebben voor vandaag de check-out tijd laten verschuiven naar 14:00 uur i.p.v. 10:00 uur, want wij gaan pas rond half zeven in de avond de lucht in. Ontbijten en zorgen dat alles weer de koffers in gaat met een maximaal gewicht van 23kg. Even voor tweeën met de koffers naar de auto en om de tijd te doden rijden wij eerst nog naar “Organ Pipes” National Park. Hier komen wij in een krater terecht waar de basaltzuilen nog tegen de kraterwand aan liggen. Iedere zuil heeft 5 hoeken en staan keurig naast elkaar......wat kan de natuur toch mooi zijn!

Na ons verblijf tanken wij de auto af en brengen hem terug naar zijn thuisbasis (aan de nummerplaat is te zien dat hij hier vandaan komt!), Melbourne AirPort. Wij zijn alsnog ruim op tijd en lopen naar de Virgin Australia balie voor onze tickets. Helaas is bij een van ons op het New Zealand visum het paspoort nummer verkeerd ingevuld (één letter) waardoor onze tickets niet overhandigd kunnen worden. Op de WiFi van het vliegveld wordt, met horten en stoten, het visum aangepast. Helaas lukt dit niet. Een nieuw visum aanvragen dan maar, met behulp van de balie medewerker komen wij op een site terecht die niet wenselijk is maar uiteindelijk €106,00 gaat kosten. Nu naar de juiste site, want anders mogen wij echt niet mee vliegen. Dit lukt na één uur “pielen”, dus eindelijk de krijgen wij de gereserveerde tickets toch nog. Dat was even zweten......

Na drie uurtjes vliegen en een tijdsverschil van twee uur, landen wij rond half elf op het vliegveld van Christchurch alwaar wij gelukkig ook ons eerste hotel hebben geboekt. Morgen halen wij de auto op. Uiteindelijk hebben wij het maximale tijdsverschil bereikt.....12 uur met Nederland!

1. Jan en Ditzy van Beusichem:
    2 februari 2020
    Ook aan de andere kant van onze aardbol viert de bureaucratie helaas hoogtij. Jullie laten je hierdoor gelukkig niet uit het veld slaan. Veel plezier in Nieuw-Zeeland, daar zijn ook veel appelboomgaarden te vinden.
    Groet Jan en Ditzy.
    2 februari 2020
    Ja inderdaad, wat een gedoe was het. Nu lekker verder, we kijken uit naar nieuwe Kanzi.
  3. Loes:
    Oei, wat zal dat spannend voor jullie geweest zijn!
    Maar nu weer fijn verder genieten van jullie nieuwe bestemming! X
    2 februari 2020
    Het heeft zeker de nodige stress opgeleverd, na een kort nachtje slapen gaan we weer lekker verder.