Op naar het vliegveld

14 december 2019 - Kalutara, Sri Lanka

vandaag gaan wij inpakken....maar eerst nog even zonnen en zwemmen.

Wij worden om 19:45 uur opgehaald door een taxi van het reisbureau HOT (lokaal reisbureau) en hebben via de receptie van het hotel geregeld dat wij om 18:30 uur een maaltijd krijgen, het diner begint hier normaal pas om 19:30 uur.

Inpakken gaat makkelijk....alles moet mee. Wel even opletten dat alle vloeistoffen in de grote koffer gaan.

Voldoende gezien van dit mooie land. Aan het vele getoeter zijn wij gewend geraakt, het zijn allemaal waarschuwingen zoals “pas op ik ga je inhalen”. Boeddhisten, Hindoes, moslims, Tamils en katholieken lijken hier vreedzaam naast elkaar te leven, maar mengen onderling zelden met elkaar (gescheiden samenlevingen binnen Sri Lanka). Toch ook armoede, vangnetten zoals wij dit kennen zijn hier onbetaalbaar maar wel veel onderlinge steun m.n. in de dorpen.

Loslopende honden, koeien die het rijden spannend maken en zo nu en dan een wilde kudde olifanten die een weg willen oversteken.

Hier staat de zon bijna recht boven je hoofd en dat zal hetzelfde zijn bij onze volgende bestemmingen, dit proberen wij mee te nemen bij onze terugkeer naar Nederland!

Op naar het vliegveld!

1. Mieke Vogel:
    Hallo Hennie en André,

Jullie hebben heel veel gezien van Sri Lanka. Leuk hoor. Hoop dat jullie het er net zo fijn hebben gehad als ik het er altijd heb.
    Lekker om de laatste dagen beetje uit te rusten en te relaxen. Mooi weer gehad?
    Op naar het volgende avontuur. Hele goede reis gewenst, business class... lekker hoor.
    Groetjes,
    Erik en Mieke
  2. Andre&Hennie:
    Hoi Mieke en Erik
    We hebben genoten in dit prachtige groene land vol vriendelijke mensen, we begrijpen je nu nog beter! Het weer is heel wisselvallig maar we hebben als kunnen doen en zien wat we wilden. En bewolking is hier fijn. Anders wordt het wel heel warm. Nu op naar Australië.
  3. Mathilde:
    Goede reis Hennie en André,
    Op naar Kerstmis in de zon ! !
    Groet
    Mathilde
  4. Andre&Hennie:
    14 december 2019
    Voor het eerst Kerst in het buitenland en in de zomer, heel byzonder, ga je weer mee?
  5. Jeannette:
    goede vervolg-reis!
  6. Andre&Hennie:
    Dank je wel Jeanette
  7. Ed:
    15 december 2019
    Goede vlucht en geniet van de volgende bestemming.
  8. Andre&Hennie:
    16 december 2019
    Dank je Ed, dat gaat vast lukken.
  9. Willem ter Riet:
    15 december 2019
    Goede vlucht, wij kijken uit naar jullie nieuwe avonturen!
  10. Andre&Hennie:
    Wij ook..!