De tocht naar Magnetic Island

24 december 2019 - Magnetic Island, Australië

Dit wordt de eerste dag waar wij een beetje afstand gaan afleggen, driehonderd kilometer naar het zuiden (Magnetic Island). Voor Australiërs een klein afstandje. Langs de weg zien wij het resultaat van de bosbranden die hier gewoed hebben, de geblakerde bomen staan nog fier rechtop. Vanwege het mooie uitzicht stoppen wij even in Cardwell aan de kust en lopen over het strand, nog steeds onzeker of er krokodillen zijn.

Wij hebben nog geen boot overtocht naar Magnetic Island geboekt dus willen wij er vroeg in de middag zijn om zeker te zijn van een plaatsje, tenslotte wordt het kerst en zal wel druk zijn! Online was het reserveren niet gelukt dus gaan wij ervan uit dat de auto niet mee kan, dus hebben wij de koffers leeg gehaald en (voor de komende drie dagen) alle overbodige spullen in de auto neergelegd.

14:00 uur komen wij aan in Townsville, waarvandaan de ferry naar Magnetic zal varen. Bij de balie aangekomen vraag ik in het engels naar tickets voor de overtocht, waarop het meisje direct verteld “het kan ook in het nederlands hoor!”. Oke dan, graag (en toch een beetje teleurgesteld dat ik met mijn beste engels toch gesnapt ben!). Ze werkt tijdelijk bij de ferry en heeft een Australiër leren kennen incl. kinderen (zo, in één keer klaar!). Nu nog hopen op een permanent visum, dit duurt één jaar.

Boottocht inclusief auto bleek nog makkelijk te kunnen, wij vertrekken over 40 minuten.

Het hotel (Peppers Blue on Blue) in het dorpje “Nelly Bay”, ligt direct links aan de haven en heeft fantastische kamers. Met : keukentje, zitje, eettafel, boxspring, bad, douche en een wasmachine. Erg fijn en luxe na de afgelopen vier dagen.

Wij gaan in Australië zelden naar een restaurant en halen dan ook hier bij de buurtsuper ons avondeten en spullen voor de lunch. Op de parkeerplaats zien wij een maskerkievit, erg leuk voor m.n. een vogelaar als Hennie, het beestje lijkt de hele tijd met z’n snavel open te lopen, maar zijn gele kop en snavel worden geflankeerd door twee gele flappen.

1. Theo:
    24 december 2019
    "kleine" wereld Hollanders onder elkaar en luxe overtocht boot + auto Top !!
    wel handig zo'n vogelaar en ik leer zo ook weer ! hartelijk dank
  2. Andre&Hennie:
    25 december 2019
    Wij zijn terug voordat Theo in paasstemming geraakt :)
  3. Betty Koen Verweij:
    26 december 2019
    Leuk mensen de plekken , have been te zien. Ik zit toevallig op dit moment 2 e Kerst dag tv te kijken en raad eens wat er op staat? Andre Rieu met zn orkest in Sydney. ...Enthousiaste mensen , waaronder ongetwijfeld geëmigreerde Nederlanders.. nog heel veel plezieren geniet van alles , zodat jullie net als ik nu en hopelijk zo oud als ik nu ben , je het je allemaal kunt herinneren. Liefs Betty
  4. Andre&Hennie:
    26 december 2019
    Dat doen we zeker, we maken mooie herinneringen