Shotover River

10 februari 2020 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Na een ontbijt op de hotelkamer gaan wij om 9:30 uur richting de “ Shotover Jet”, een snelle boot waarin 14 toeristen passen die toe zijn aan een adrenaline kick. Hier aangekomen moeten wij nog een half uur wachten voordat wij in lange regenjassen en een zwemvest plaats mogen maken in de Jet. Na een korte uitleg, laat de piloot al snel zien dat het bootje toe is aan 360 graden draaiingen en een maximale snelheid van 90 km per uur. Gelukkig gaan wij daarbij door een kloof die net smal genoeg is om het bootje te laten passeren. Kortom, een adrenaline kick waarbij wij ons allen toch veilig genoeg voelen. Je mag in de boot alleen een camera dragen met een bevestiging (harnas) op het voorhoofd, zodat je met twee handen de railing voor je vast kan pakken. Helaas hebben wij zo een harnas niet meegenomen, waardoor wij wel gedwongen zijn om de camera met één hand vast te houden en opnames te maken. Het was een feest dat een half uur mocht duren. Wat een kracht zitten er in deze motoren, geweldig!

Even terug naar het hotel voor de lunch op het terras van de hotelkamer voordat wij naar “Coronet Peak” rijden, dit is een skioord waar nu zomerse activiteiten plaats vinden zoals met een paraglider vliegen en mountainbiken. Tevens wordt de ski lift nu gebruikt om toeristen een zomers uitzicht te geven over de bergen en het dal. Na een uur van het uitzicht te hebben genoten en rond te hebben gewandeld, dalen wij af naar “Kelvin Peninsula” in het nabij gelegen plaatsje Frankton, op dit schiereilandje kan je een mooie wandeling maken naar een golfbaan. Vanaf het terras heb je een prachtig uitzicht over het meer “Lake Wakatipu” richting Queenstown, hier doen wij een drankje voordat het pad naar de auto weer opgezocht wordt.