Rotorua

8 maart 2020 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Door een bergachtig landschap rijden we terug naar het midden van het Noordereiland, naar Rotorua. Rotorua ligt midden in een geothermisch gebied en dat ruik je hier bij vlagen, soms heb je mazzel als je niets kunt ruiken. Van een andere toerist kregen we de tip om hier de zipline, of in goed Nederlands de kabelbaan te doen, zij was 60 plus, dus dat moet ons ook lukken. Eerst omhoog in de gondelbaan. Het uitzicht over Rotorua aan het meer is mooi, het zonnige weer helpt mee. Er wonen in Rotorua 73000 inwoners en een hoop toeristen, voornamelijk in laagbouw. Vandaag is het druk bij de gondelbaan,er wordt een mountainbike wedstrijd gehouden, wat veel mountainbikers en pers aantrekt. Op naar de kabelbaan voel ik toch een beetje spanning. We doen de helmpjes en zitzak aan en lopen onder begeleiding naar de kabelbaan. We gaan over 40 meter naar beneden en racen met een snelheid van 60 kilometer per uur langs de bomen naar beneden, heel leuk om te doen. Dan met de stoeltjeslift weer omhoog en met de gondel terug naar beneden. Ons motel voor de komende twee nachten is in retro stijl aangekleed, oranje stoeltjes en kussens en behang met grote motieven. Er is een klein zwembadje bij waar ik graag even in afkoel. Bij het zwembad tref ik een deel van een rugby team uit Cristchurch dat net klaar is met een landelijk toernooi, ze zijn vierde geworden. Zoals veel mensen uit Nieuw Zeeland en Australië zijn de meesten van hen in Amsterdam geweest en ze zeggen dat het een prachtige stad is. Ik vraag me dan af, bedoelen ze de gevels, de coffee shops of de rosse buurt.

1. Theo:
    ze bedoelden natuurlijk door die "aardige" Amsterdammers ha ha
  2. Andre&Hennie:
    8 maart 2020
    Oja, natuurlijk! Dat is het.
  3. Ed:
    8 maart 2020
    Men gaat vooral de grachtengordel bekijken. Zou ik ook doen.😍😍😍
  4. Andre&Hennie:
    9 maart 2020