Reis naar Melbourne

29 januari 2020 - Melbourne, Australië

De reis van Apollo Bay naar Melbourne doen wij over de kustweg, nog steeds de Great Ocean Road, via het stadje Lorne. Verscheidene keren stappen wij uit om van de wilde bramen en het fantastische uitzicht te genieten. Het stadje Lorne heeft een hele lange pier die ver de zee inloopt, wij lopen naar het eind en zien vissers ouderwets met de hengel de ene na de andere vis uit de zee halen. Dichterbij gekomen zien wij een hele school vissen in de zee zwemmen, achterna gezeten door een zeehond die af en toe adem komt halen. De school splitst zich iedere keer als de zeehond te dichtbij komt. De door de vissers gevangen Australische zalm worden door een visser vakkundig de keel doorgesneden, waardoor ze snel doodbloeden. Na deze moordpartij lopen wij terug en gaan met de auto naar, wederom een prachtig uitzichtpunt “Teddy’s Outlook” boven aan de heuvel in Lorne. Wij vervolgen onze rit naar Melbourne, onze eindbestemming in Australië, en zetten de auto onder de parkeergarage van het appartementencomplex. Hier verblijven wij vier nachten. Boven op het complex hebben ze op de 19e verdieping een zwembad aangelegd, welke helaas nog vervuild is door een zandstorm van een paar dagen geleden. Nog even wachten met zwemmen dus.....maar wat een uitzicht over de stad!

De komende twee dagen gaan staan in het teken van de Australian Open, voor morgen hebben wij dagkaarten en het programma in de Rod Lever Arena zal zijn, halve finale :

11:00 uur herendubbel

14:00 uur A. Barty (1) - S. Kenin (14)

15:30 uur S. Halep (4) - G. Muguruza

Voor de oplettende kijker, er zit een grote man met een knal rood shirt op de tribune naast een hele mooie dame (O ja,.....tussen 15.000 andere toeschouwers). Wij dragen ook twee kleine ventilatoren om ons nek, het wordt weer erg warm de komende dagen!

1. Cornelien:
    29 januari 2020
    zier weer allemaal jaloersmakend uit 😘
  2. Andre&Hennie:
    29 januari 2020
    Het blijft iedere dag weer bijzonder, wij genieten er weer enorm van !
  3. Reinier:
    29 januari 2020
    Heel veel plezier bij de australian open!
    We zullen bij de beelden zoeken naar het knal rode shirt en de hele mooie dame!
  4. Andre&Hennie:
    29 januari 2020
    Dank! Wellicht in de samenvatting, want de start is wel heel vroeg in de ochtend voor jullie...
  5. Mathilde:
    29 januari 2020
    Wat heerlijk weer allemaal, ik zal uitkijken naar de knalrode dame ( het wordt warm) en een mooie heer in t shirt ! Enjoy
  6. Andre&Hennie:
    29 januari 2020
    Precies! Mijn rood zal vervagen bij haar gezicht (ik heb ook de factor 50 vervangen door een dagcreme)
  7. Marielle:
    29 januari 2020
    Leuk. Geniet elke dag van jullie adventure. Oops. Nog even en dan zijn jullie in het mooiste land van de hele wereld!! Tot gauw.
  8. Andre&Hennie:
    29 januari 2020
    Hoi Mariëlle, leuk dat je meeleest! Ja, wij zijn maandag in Christchurch. Alweer een stukje dichter bij jouw gezin ;)
  9. Mathilde:
    Geen Nadal helaas....
  10. Andre&Hennie:
    29 januari 2020
    Nee, heel jammer, we gaan de spelers van de komende tijd zien. Wordt vast een spannende wedstrijd. Vandaag eerst de dames.
  11. Mathilde:
    30 januari 2020
    Muguruza gewonnen. Wat een mooie match !
    En ik zag wat roods her en der.
  12. Andre&Hennie:
    30 januari 2020
    Hele leuke wedstrijd om te zien, we hebben genoten. Niet alleen het shirt maar wijzelf waren ook rood van de warmte.