Onze reis van Darwin naar Perth

21 februari 2024 - Kununurra, Australië

Onze dag begint met douchen, ontbijten en inpakken. Het is weer even schuiven met de bagage om in beide koffers 20 kilo te krijgen. Terugkijkend verlaten we Darwin met een tevreden gevoel, het is goed om hier geweest te zijn. Vooral Katherine Gorge, Litchfield en de rooftopbar zijn hoogtepunten geweest in dit benauwde klimaat. Het museum, de gym en het zwembad waren ook top.  We rijden naar het vliegveld, leveren de auto in (1131 gereden kilometers) en wilen inchecken voor onze vlucht. Helaas.....er mist een administratieve handeling om onze tickets vrij tegeven die de tussenpersoon (Cheaptickets) even moet uitvoeren. Of we hen even willen bellen ? Natuurlijk willen we dat, maar in Nederland en Engeland wordt er na werktijden niet opgenomen. Dan zit er, volgens de grondstewardess Alily, niets anders op dan nieuwe tickets te kopen voor deze, al betaalde reis. Wel kan zij in het systeem zien dat er stoelen gereserveerd zijn en volledig betaald ! Zonder andere opties kopen we online nieuwe tickets, die 4 keer (!!)zo duur zijn. Gehaast en wat gefrustreerd zijn we nog net op tijd om mee te kunnen. Het eerste deel van de vlucht gaat naar Kununurra en duurt een uur. Onderweg zien we tussen de wolken door flarden van het dichtbijgelegen Mirima NP, met spectaculaire rotsformaties. Op het vliegveld aangekomen stuurt Andre eerst een mail om  de tussenpersoon aansprakelijk te stellen. Dan is de vraag, wat gaan we doen met de 7 tussenliggende uren ? Het regent hier flink dus wandelen of dronen in Mirima NP is niet aantrekkelijk. We verwachten weinig van het nabijgelegen plaatsje Kununurra. Het klimaat en de stoelen in de kleine luchthaven zijn fijn dus we installeren ons voor een paar uur lezen, spelletjes doen en wachten. We hebben er al een  beetje op gerekend en hebben broodjes bij ons. We zijn opgelucht als we naar het vliegtuig kunnen dat ons veilig naar Perth brengt. De auto die we voor 1 dag hebben gehuurd is een KIA Carnival, eeneuke  verrassing. Het is laat in de avond als we in ons appartementhotel aankomen. De temperatuur is heel aangenaam met 23 graden, een wolkeloze hemel en geen broeierigheid. We zijn blij terug te zijn in Perth.

1. Theo:
    21 februari 2024
    Hoera het is jullie ondanks alles weer gelukt ! Nu even bijkomen voor het feest morgen !
  2. Andre&Hennie:
    Precies Theo
  3. Anja:
    21 februari 2024
    Tjee, wat een pech. Hopelijk worden de dure tickets terugbetaald.
  4. Andre&Hennie:
    21 februari 2024
    Dat hopen wij ook Anjo....maar dat zal nog wel wat energie kosten.
  5. Wilma:
    21 februari 2024
    Echt balen van de extra kosten door een administratieve fout
  6. Andre&Hennie:
    22 februari 2024
    Absoluut. En geen enkele medewerking om het te regelen. Zal een hoop gedoe zijn om het terug te krijgen
  7. Frans:
    21 februari 2024
    Jammer zo een domper, foutje bedankt. Wel een mooie auto:-))
  8. Andre&Hennie:
    22 februari 2024
    Zeker een domper en dat zonder onze schuld….dat wordt schrijven om het geld terug te krijgen…en anders de rechtsbijstandsverzekering! Pracht auto😍👍🏼

Jouw reactie