Rainbow Beach en reis naar Noosa

2 januari 2020 - Noosa (heads), Australië

Met veel plezier vertrekken we uit de “kast” en rijden naar Noosa. We spotten de greyhoundbus, die hier rood gekleurd is. De route gaat door een landschap vol met aangeplante dennen, van klein tot groot. Het regenwoud is hiervoor gekapt. Dit was bedoeld voor de papiermolen industrie maar dat is er nooit van gekomen. Helaas komt het regenwoud hier ook nooit meer terug. Onderweg doen we Rainbow Beach aan, de naam zegt genoeg. Aan het strand lopen we langs de coffee rock, en tegen de hogere rotsen aan verschillende kleuren zand, van wit tot oranje. Een mooi gezicht. We rijden verder zuidwaarts, en lopen naar het uitzichtpunt van Tewantin Forest. Het uitzicht biedt een plaatje van de oceaan tot in het binnnenland met meren, rotspunten en veel bomen. We komen in de middag met weinig verwachtingen aan bij onze nieuwe B&B. Het blijkt een heerlijk onderkomen te zijn, ruimte en vooral veel vriendelijkheid. De eigenaar, Steve, is een 70 -er die hier sinds 13 jaar de boel runt. Zijn vrouw heeft Alzheimer en het werk valt hem steeds zwaarder, reden om twee Nederlandse meiden in te huren voor het schhonmaakwerk. We krijgen thee op de veranda en genieten van het gesprek met hen. Deborah en Elvira zijn 18 en 19 jaar oud en backpackers. Steve vertelt ons deze dagen veel, hij is bioloog, heeft ook lesgegeven en het klimaat gaat hem aan het hart. Hij heeft protest gevoerd om verdere houtkap te voorkomen. Hij vertelt dat dit jaar zo droog is dat er voor het eerst sinds mensenheugenis delen van het regenwoud in de brand staat. ’s Avonds laten we ons in de lokale brouwerij verwennen met een proeverij van bier en heerlijk eten. Weer een topdag mogen meemaken!

1. Theo:
    3 januari 2020
    prima start van het nieuwe jaar
    nogmaals Proost
  2. Andre&Hennie:
    4 januari 2020
    Hele mooie nieuwjaarsdag!
  3. Ed:
    3 januari 2020
    Er is zeker leven na de "kast", en dan ziet men een heel andere wereld. Gelukkig zijn er nog mensen zoals Steve. :-)
  4. Andre&Hennie:
    4 januari 2020