Een ochtend bij en in het water

2 februari 2024 - Esperance, Australië

Vanmorgen gaan we er vroeg op uit om de ergste warmte voor te zijn. Ingesmeerd en met de de actioncam en snorkelspullen bij de hand zetten we koers naar Blue Haven dat 12 minuten rijden verderop ligt. Rijdend door Esperance zien we het advies om de app "shark alert" te gebruiken. We hebben al meerdere verhalen gehoord over dodelijke slachtoffers in Australië, meestal surfers, dus ik installeer de app. Blijkt dat er precies in Blue Haven eergisteren een haai is gezien. Snorkelen zit er dus helaas niet in. We komen langs een uitzichtpunt van de rotary waar we heel mooi de losse eilandjes in de oceaan zien. Onze volgende stop is West Beach. Al lopend door de branding hoor ik ineens een beest naast me. Enigzins gealarmeerd voor een eventuele haai schrik ik enorm. Het is gelukkig maar een speelse hond die me kwam opzoeken....Doordat er in deze baai een langgerekte lage rotsformatie vlak voor de kust ligt, is er een ondiep gedeelte bij het strand ontstaan. Hier is het heerlijk toeven, mooi uitzicht en afkoeling in het water zonder veel golfslag. We blijven niet lang, de zon is brandend aanwezig. We rijden nog een stukje langs de kustlijn met nog meer mooie baaien en gaan dan huiswaarts.  Een heerlijke plons in ons mini-zwembad en daarna een koffietje maken deze ochtend compleet. De rest van de dag is relaxed en gaat op aan voorbereidingen voor Darwin, bellen met Annet ( alsof ze naast ons zit), de was, boodschappen, lezen en borduren in de airco.

Jouw reactie